یکشنبه 29 آبان 1384

وزير پيشنهادي نفت بخشي از سوابقش را از مجلس پنهان داشته است، فردا

يك منبع مطلع گفت: سيد محسن تسلطي وزير پيشنهادي نفت بخشي از سوابق كاري خود را كه مربوط به معاملات نفتي و فرآورده هاي آن مي‌باشد، در اختيار مجلس قرار نداده است.

وي كه خواست نامش فاش نشود به خبرنگار «فردا» گفت: وي از سال 1368 عضو كميسيون معاملات شركت ملي صنايع پتروشيمي بوده و پس از آن نيز به مدت 7 سال عضو كميسيون معاملات شركت سهامي پتروشيمي تبريز بوده است.

عضويت در كميسيون معاملات شركت مديريت توسعه صنايع پتروشيمي از ابتداي تاسيس و عضويت در كميسيون معاملات سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي تا زمان انتصاب به سمت مديرعاملي اين سازمان از ديگر سوابق تسلطي در وزارت نفت بوده است.

وي گفت: هنوز از انگيزه تسلطي و دستياران وي براي پنهان نگه داشتن اين سوابق از نمايندگان و رسانه‌ها اطلاعي در دست نيست اما برخي قراردادهاي پتروشيمي در سالهاي گذشته مسئله دار و جنجال آفرين بوده به گونه‌اي كه مركز پژوهشهاي مجلس چند ماه قبل در دو گزارش بحث برانگيز به انتقاد از دو مناقصه اتيلن 8 و 11 پرداخت و به دنبال آن احمد توكلي برگزاري برخي از اين مناقصه‌ها را غيرقانوني اعلام كرده بود.

در همين حال خبرنگار فردا گزارش مي دهد مخالفان تسلطي اعلام كرده اند در زمان انتخابات رياست جمهوري، بيانيه اي با عنوان "هشدار نسبت به خطر روي كارآمدن تحجر" در شركت پتروشيمي توزيع شده كه گفته مي‌شود امضاي تسلطي نيز در پاي آن بوده است.

اين بيانيه كه برخي بيلبوردهاي تبليغاتي آن نيز در سطح شهر تهران نصب شده بود، تلويحا پيروزي احمدي نژاد را روي كارامدن تحجر در كشور توصيف كرده بود.

گفته مي‌شود برخي نمايندگان مجلس به دنبال يافتن نمونه‌اي از اين بيانيه هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يك نماينده مجلس با اعلام اينكه اين روزها شايعات مختلف و بعضا غيرمنصفانه‌اي درباره وزير پيشنهادي نفت مطرح مي‌شود گفت كه نمي توان بسياري از اين شايعات را جدي گرفت.

وي در عين حال حال تاكيد كرد چنانچه شايعه اخير كه احتمال صحت آن نيز كم مي باشد درست باشد، قطعا بايد به دنبال گزينه چهارمي براي وزارت نفت بود.

همچنين گفته مي‌شود تسلطي اخيرا در جلسه اي اعلام كرده است اصطلاحي با عنوان "مافياي نفتي" را قبول ندارد. محمود احمدي‌نژاد پيش از اين از وجود "مافياي نفتي" در وزارت نفت خبر داده بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير پيشنهادي نفت بخشي از سوابقش را از مجلس پنهان داشته است، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016