دوشنبه 30 آبان 1384

جنتي: غیر مسلمانان،حيواناتي هستند كه روي زمين مي‌چرند و فساد مي‌كنند، انتخاب

آيت‌الله احمد جنتي در اولين يادواره سرداران شهيد و 313شهيد بهداري شمال شرق افزود: اگر نظامي به نام نظام اسلامي پابرجاست اين را مديون شهدا هستيم. اگر شهدا نبودند، جوانان ارزشمند ما با اين روحيات زنده اسلامي باقي نمانده بودند.

وي با اشاره به اين‌كه هرچه داريم از بركت شهداست، گفت: اين روحيه در انتخابات متبلور شد و ديديد كه چگونه در انتخابات، اسلام خود را نشان داد و جوانان وقتي ديدند دوباره مساله حكومت اسلامي مطرح است و دولتي مي‌خواهد خدمت صادقانه اسلامي ارايه كند، سر از پا نمي‌شناختند و در انتخابات شركت كردند و به حكومتي اميد بستند كه مي‌خواهد دوباره همان صحنه‌هاي اول اسلام و جنگ را به نمايش بگذارد، راي دادند.

دبير شوراي نگهبان، درباره‌ي فرهنگ شهادت در اوايل اسلام گفت: اگر شهداي احد و بدر نبودند، معاندان به پيامبر اجازه نمي‌دادند كه فرياد عدالت خواهي سر بدهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي ادامه داد: اگر پيامبر زنده بود و توانست اين رسالت را ابلاغ كند و فرصت پيدا كرد علي را به خلافت منصوب دارد و اگر علي توانست به خلافت برسد و اگر هنوز نهج البلاغه علي زنده است همه به بركت خون همين شهداست كه از جنگ بدر شروع شد و تا مساله عاشورا ادامه پيدا كرد.

جنتي با تجليل از شهداي كربلا گفت: اگر شهداي كربلا نبودند، معاويه نام پيامبر (ص) را دفن مي‌كرد و تاكنون اسلام نابود مي‌شد و آن خليفه‌اي كه در حال مستي نماز مي‌خواند، مگر مي‌گذاشت هيچ نوري از اسلام روي اين زمين باقي بماند.

وي با تجليل از اين مراسم و نقش آن در روحيات فردي افراد، گفت: اگر انسان گاه به گاهي از اين فيض‌ها بهر‌ه‌مند شود و خاطرات شهدا را تجربه نكند و ارزش‌هايي كه آنها را آفريد از ياد ببرد، انسان مانند حيوان مي‌شود.

جنتي افزود: اگر شهدا نبودند، اين زمين سراسر فتنه و خون ريزي و جنگ و دعوا مي‌شد و آن چيزي كه سبب شد اين بشر زنده بماند و خودش را قتل عام نكند، شهدا بودند.

وي گفت: بشر غير از اسلام همان حيواناتي هستند كه روي زمين مي‌چرند و فساد مي‌كنند ولي با اين وجود در جهان اسلام هم قدر شهدا را درست نمي‌شناسيم.

دبير شوراي نگهبانان با اشاره به معنويتي كه در وجود امام خميني (ره) تبلور يافته بود، گفت: اگر امام خميني (ره) نبود، شهادت در ميدان جنگ وجود نداشت، امام آمد و پرچم شهادت را برافراشت و در بهشت را گشود و جوانان ما عاشقانه به سمت اين در شتافتند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جنتي: غیر مسلمانان،حيواناتي هستند كه روي زمين مي‌چرند و فساد مي‌كنند، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016