یکشنبه 6 آذر 1384

فلسطینی‌ها یاسر عرفات را با لگد بیرون می‌اندازند! همنشین بهار

hamneshine_bahar@yahoo.com

جمعه، ناهید‌شید‌‌‌ِ آریائی، (چهارم آذر ماه خورشیدی، بیست و سوم ماه عبری هشوان، ۲۵ نوامبر ۲۰۰۵) ــ جناب آقای مناشه امیر در بخش فارسی رادیو اسرائیل ضمن اشاره درست به فرصت طلبی استبداد دینی حاکم بر میهن ما که پس از چند هفته تأخیر، برای یاسر عرفات مجلس ترحیم و یادبود می‌گیرد ــ از جمله فرمودند:

«...یک روزنامه فلسطینی به نام الحياة الجديدة، که در نوار غزه انتشار می‌یابد و بیانگر مواضع حکومت خودگردان فلسطینی است، کاریکاتوری را در این هفته انتشار داد که در آن روح یاسر عرفات در آسمان سرگردان است و دو فلسطینی از دو سوی کاریکاتور با لگد او را از کتاب تاریخ دنیا و از کره جغرافیائی جهان بیرون می‌اندازند.

عرفات مُرد و فلسطینیان او را به فراموشی سپردند همانگونه که همه رهبران نالایق و فتنه‌جو و ستمگر جهان به زباله‌دان تاریخ افکنده شده‌اند.»

***

از آنجا که گفته می‌شود رادیو اسرائیل یک منبع قابل اطمینان خبری است، از گزارش مزبور یکّه خوردم...

ای کاش اشتباه از من باشد که در این‌صورت شهامت پوزش خواستن را دارم.

روزنامه «الحياة الجديدة» در سامانه‌ِ اینترنتی‌ ِ http://www.alhayat-j.com/ در دسترس است و به راحتی می‌توان همه شماره‌های آنرا در هفته پیش مرور کرد و دید که در این روزنامه اصلا و ابدا چنین کاریکاتوری وجود ندارد!

با کمال ادب، از کسانی‌که تصّور می‌کنند با اینگونه تفاسیر واقعی و بسیار قشنگ، می‌توان خاک در چشم حقیقت پاشید می‌پرسم آیا شما تصاویر تکان‌دهنده‌ای را هم که کودکان و زنان فلسطینی با عکس یاسرعرفات علیه اشغال سرزمین‌شان فریاد می‌کنند و در تمام شماره های روزنامه مزبور می‌توان دید ــ مشاهده نکردید؟

مناشه امير
مناشه امير

چرا باید ارزیابی جناب آقای مناشه امیر در مورد یاسر عرفات، شبیه امثال آقایان پرویز ثابتی و «رابرت مالی» و نیما راشدان باشد؟ چرا از کاریکاتوری در روزنامه «الحياة الجديدة» صحبت می‌شود که اصلاً وجود خارجی ندارد؟ مگر بخش فارسی رادیو اسرائیل مستّقل از سیاست‌های دولت آقای شارون نیست؟

***

مردم شریف ایران که قلب‌شان از عشق به آزادیخواهان هیچگاه تهی نبوده و نیست، ‌که پانزده قرن پیش نیز از پس‌‌ «عرب‌ِ منهای‌ِ اسلام» برآمدند و نزدیک به سه دهه، اصحاب‌ِ تزویر را «بی‌ ــ چاره» کرده‌اند ــ از همه اشغالگران در هر جای دنیا که باشند، فاصله می‌گیرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این واقعیت به «شبه روشنفکران»‌‌‌ی که برای جنگ‌ِ آزادی بخش‌!‌‌‌ «طالبان‌ِ نفت و دلار» پامنبری می‌کنند نیز ــ تنه می‌زند...

***
بیآئیم به قول کنفوسیوس‌ ‌ِ حکیم، به جای لعنت به تاریکی، شمعی برافروزیم.
سلام بر خواهران و برادران صلح‌دوست یهودی در اسرائیل و سرتاسر جهان
بی تردید روزی فرا خواهد رسید که مهر و بردباری جای برادرکشی‌ را بگیرد.

***
روزنامه «الحياة الجديدة» را اينجا کليک کنيد

سخنان آقای مناشه امير را از اينجا بشنويد. از دقيقه 25\5 تا 09\7 در مورد عرفات است.

[به جز تصویر آقای مناشه امیر، عکس‌های ضمیمه، هفته پیش (از ۱۹ تا ۲۵ نوامبر ۲۰۰۵ در روزنامه «الحياة الجديدة» درج شده است.]

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فلسطینی‌ها یاسر عرفات را با لگد بیرون می‌اندازند! همنشین بهار' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016