یکشنبه 6 آذر 1384

خاتمی به منظور شرکت در جلسه مقدماتی گروه اتحاد تمدن ها شب گذشته وارد اسپانیا شد، مهر

سید محمد خاتمی به عنوان یکی از اعضای گروه "اتحاد تمدن‌ها" که از سوی سازمان ملل تشکیل شده، به ‌منظور شرکت در نخستین نشست مقدماتی این گروه بلند پایه، شب گذشته وارد اسپانیا شد.
به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران به ‌همراه 17 عضو دیگر گروه "اتحاد تمدنها"، طی این نشست راههای عملی تحقق نزدیکی و گفت و گوی تمدنها را بررسی و طرح خود را در این زمینه به سازمان ملل متحد ارائه خواهند کرد.

این گروه که از شخصیتهای سیاسی و فرهنگی برجسته جهان و از مقامهای سابق کشورهای مختلف تشکیل شده است ، شهریورماه گذشته با حکم "کوفی عنان" دبیرکل سازمان ملل به عضویت این گروه منصوب شده اند.

نشست سه روزه گروه "اتحاد تمدنها" صبح امروز یکشنبه 6 آذر به وقت محلی اسپانیا با پیام ویدیویی "کوفی عنان" و سخنان "خوزه لوئیس رودریگز زاپاته‌ رو" نخست وزیر اسپانیا و "رجب طیب اردوغان" همتای ترک وی، گشایش می‌یابد.

این گروه با هدف پرکردن شکافهای موجود میان غرب و دنیای اسلام، کشورهای غربی و اسلامی را در راستای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی گردهم جمع می شوند.

گروه اتحاد تمدنها امروز صبح در شهر پالما دی مایورکا، مرکز جزیره مایورکا جمع می شود تا ایده ای را که برای اولین بار سال گذشته توسط " خوزه لوئیس رودریگز زاپاته‌ رو "نخست وزیر اسپانیا در دفتر مرکزی سازمان ملل در نیویورک مطرح شد را بررسی کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ریاست این گروه را به صورت مشترک "فدریکو میرزاراگوزا" دبیر کل اسبق یونسکو و وزیر دولت و "محمد آیدین" الهایت ترکیه برعهده دارند مجموعه توصیه هایی برای نشستهای سال آینده ارائه خواهند کرد.

این گروه چهار دیدار را برگزار می کند که اولین آنها روزامروز یکشنبه 6 آذر آغاز شده و با دیداری در ترکیه خاتمه می یابد. انتظار می رود دو دیدار میانی نیز دریک کشور اروپایی و یک کشور اسلامی برگزار شود.

"فردریکو میر زاراگوزا" رئیس اسبق یونسکو، "انریکه ایگلسیاس"، رئیس بانک توسعه آمریکا؛ "هربرت ودراین"، وزیر خارجه اسبق فرانسه، مدیر کتابخانه اسکندری اسماعیلی سراگلدین و "کارن آرمسترانگ" ، کارشناس انگلیسی درزمینه تاریخ ادیان نیز از دیگر شخصیتهای این گروه محسوب می شوند.

Copyright: gooya.com 2016