پنجشنبه 17 آذر 1384

برگزاری تشييع پيکر قربانيان سانحه هوايي، ايلنا

رييس مجلس:
مجلس حساس است و در پيگيري علت حادثه همكاري مي‌‏كند
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
دولت اين مسئله را كاملا بررسي مي‌‏كند

تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس مجلس هفتم گفت: خبرنگاراني كه جان خود را در حادثه سقوط هواپيما از دست دادند، از جنس شهدايي هستند كه در كنار رزمندگان جان خود را در جبهه‌‏ها فدا مي‌‏كردند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، غلامعلي حداد عادل در مراسم تشييع پيكر شهداي سانحه هواپيماي C-130 در ميدان بهارستان، اين حادثه را در مسير تقويت ارتش ارزيابي كرد و گفت: آنها كه هميشه خبرنگار بودند، اين بار خود خبر شدند و چه خبر دردناكي كه هيچ‌‏كس نمي‌‏تواند عمق فاجعه را آن طور كه بود، بيان كند.
حدادعادل از جانب مجلس اين واقعه تلخ و دردناك را به حضور ارتش، رسانه‌‏ها و خانواده‌‏هاي داغدار و ملت تسليت گفت.
رييس مجلس هفتم ابراز اميدواري كرد كه در آينده شاهد تكرار چنين حوادثي نباشيم و مسوولان هر جا كه هستند، در رعايت ابعاد ايمني حداكثر دقت و مراقبت را انجام دهند.

وي گفت: مجلس در اين موارد حساس است و ما تلاش مي‌‏كنيم در پيگيري علت حادثه همكاري كنيم تا اگر خداي ناكرده كوتاهي شده است، ديگر تكرار نشود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: هيات دولت سانحه سقوط هواپيماي C-130 را بررسي مي‌‏كند و قرار است پس از بررسي‌‏هاي كامل و كافي، براي دادن اطمينان به مردم مبني بر عدم وجود هرگونه غفلت و سهل‌‏انگاري در اين حادثه، مراتب حادثه را گزارش كنيم.
صفار هرندي در مراسم تشييع پيكرهاي شهداي سانحه هواپيماي C-130 در ميدان بهارستان افزود: البته تا آنجا كه ما اطلاع داريم اين حادثه محصول يك حادثه ناگهاني بوده است ولي براي آرامش دل مردم قطعا اين مساله در دولت تعقيب مي‌شود.
وي گفت: روز گذشته كه بنده به نمايندگي از سوي رياست‌‏جمهوري و رياست مجلس به خدمت خانواده‌‏هاي عزادار رفتم، يك نكته خيلي اساسي را دريافت كردم كه اين خانواده‌‏ها ضمن آنكه در برابر قضاي الهي تسليم بودند، تاكيد داشتند كه مبادا به واسطه غفلت چنين اتفاقاتي تكرار شود.

صفار هرندي افزود: آنها به من مي‌‏گفتند كه ما نمي‌‏دانيم چه اتفاقي افتاده است، در واقع ما هم نمي‌‏دانيم چه اتفاقي افتاده است و بايد اين موضوع بررسي شود و اميد است آثار آن، اين باشد كه حدالمقدور شاهد اتفاقات ناگوار از اين دست نباشيم كه البته در عالم حوادث هميشه چنين مواردي ممكن بوده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: برخي از اين خانواده‌‏ها گفتند كه براي ما شهادت و از دست دادن فرزند يك سوي قضيه است و بحث عزت و حيثيت مملكت و سر افرازي اين مرز و بوم مهمتر است و دلمان نمي‌‏خواهد به واسطه تكرار چنين حادثه‌‏اي، لكه‌‏اي بر دامن پاك نظام ما بنشيند كه اين همه شعور و فهم جاي ستايش دارد.
صفار هرندي اين واقعه را نماد به هم گره خوردن خون ارتش، مردم و اصحاب قلم دانست و گفت: بنده به نمايندگي از دولت خود را در غم داغداداران اين حادثه شريك مي‌‏دانم و به تمام رسانه‌‏هايي كه در اين ماجرا شهيد تقديم كرده‌‏اند، عرض تسليت دارم.
رييس سازمان صدا و سيما در مراسم تشييع پيكر شهداي سانحه هواپيماي C-130 در ميدان بهارستان، عروج عارفانه و شهادت جمعي از بهترين فرزندان اين ملت شريف را به پيشگاه حضرت ولي عصر، رهبر معظم انقلاب، خانواده‌‏هاي بزرگوار و صبور اين عزيزان و مردم حق‌‏شناس و انقلابي ايران تسليت گفت.

عزت‌‏الله ضرغامي گفت: جا دارد از رهبر معظم انقلاب و فرمانده كل قوا به جهت پيام بسيار زيبايي كه در مورد اين حادثه صادر كردند، از طرف تمام كساني كه به اين قضيه مرتبط هستند، تقدير كنم.
ضرغامي با تقدير از حضور حدادعادل، رييس مجلس هفتم؛ داودي، معاون اول رييس‌‏جمهور، گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري, اعضا هيات دولت و نمايندگان مجلس در مراسم، گفت: شهداي عزيز ما در اين حادثه آگاهانه و از روي انتخاب پاي در مسيري گذاشتند كه سالهاست اين ملت بزرگ با اين مسير آشناست.
وي با بيان اينكه انجام مانور نظامي، ايجاد روحيه آمادگي در نيروهاي مسلح و انتقال مساله بازدارندگي و تقويت دفاعي مساله مهمي است، گفت: آنچه مهم است هم حفظ آمادگي رزمي است و هم ترساندن دشمن، به رخ كشيدن اين عظمت شايد كمتر از اصل آمادگي نظامي نيست لذا معلوم مي‌‏شود كه خبرنگاران و تصويرگران عزيزي- كه اولين بار نيست پا در ميدان شهادت مي‌‏گذارند- چه مسووليتي عظيمي بر عهده دارند.
ضرغامي گفت: يك جمع صميمي، فداكار و كارآمد از عزيزان ما در عقيدتي سياسي ارتش، نيروهاي مسلح، خبرگزاري‌‏ها، روزنامه‌‏ها و صدا و سيما به همراه كادر پروازي و خلبان شجاع اين هواپيما براي يك هدف مقدس كه به مشابه حضور در ميدان جنگ است، به ماموريت الهي رفتند و به هدف خود رسيدند و ما به حال آنها قبطه مي‌‏خوريم.
وي افزود: آرزوي ما و ملت عزيز آن است كه سرانجام ما و عاقبت كار ما همين شود كه مثل اين شهدا و اين پيكرهاي پاك سرنوشت زيبا و سرافرازي داشته باشيم.
رييس سازمان صدا و سيما با اشاره به جايگاه ويژه‌‏ها اصحاب رسانه‌‏ها، گفت: همان‌‏طور كه رهبر انقلاب گفتند؛ خبرنگاران، تصويرگران، مستندسازان، تدوين‌‏كنندگان، عوامل فني و همه عزيزاني كه در اين واقعه شهيد شدند، فرزندان شايسته ملت و سرمايه‌‏هاي عظيم معنوي بودند كه ما قدر آنها را خوب مي‌‏دانيم و به راحتي هم نمي‌‏توان براي آنها جايگزين پيدا كرد.
ضرغامي افزود: آنها با خدا معامله كردند و به هدف واقعي رسيدند، خبرنگاري شغل سختي است كه با كمترين امكانات و محدودترين تجهيزات در بخش‌‏هاي مختلف كشور مسووليت سنگيني بر عهده دارند.
وي افزود: مهم آن است كه مسوولان با فراهم كردن حداقل امكانات، شرايط را براي خدمت خبرنگاران فراهم كنند.
نماينده مقام معظم رهبري در ارتش گفت: پيوند نيروهاي ارتش و اصحاب قلم در زيباترين سال‌‏هاي دفاع مقدس ريشه دارد و پيوندي تنگاتنگ بين فرزندان رسانه و ارتش وجود دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علوي در مراسم تشييع پيكر شهداي سانحه هواپيماي C-130 گفت: آن روزي كه امام راحل جام زهر را سر كشيد و جمهوري اسلامي ايران قطعنامه را پذيرفت، امام(ره) پيامي صادر كرد و اشاره‌‏اي رمزآلود داشت كه خدايا درب شهادت را به روي عاشقان شهادت نبند.
وي افزود: شايد با پايان جنگ باز ماندن در شهادت براي خيلي‌‏ها مفهوم نداشت اما با شهادت شهيد آويني‌‏ها و نيز كاركنان ارتش جمهوري اسلامي در پاكسازي مناطق آلوده به مين، تفسيري روشن از بيانات امام راحل داد و اين واقعه نيز تجلي اين دعا را روشن كرد.
علوي تصريح كرد: پيوند ناگسستني دلاورمردان ارتش و اصحاب رسانه شجره طيبه‌‏اي شكل داده بود كه اين بار هم از اين باغ بري به بار نشست؛ شهدا با شهادت‌‏شان به همه ملت تعلق مي‌‏يابند.
نماينده مقام معظم رهبري در ارتش گفت: شهدا از تعلقات سازماني رها مي‌‏شوند و به سرمايه ملي يك ملت تبديل مي‌‏شوند و ارتش چون خود را از ملت مي‌‏داند، همه شهدا را شهداي خود مي‌‏داند.
وي افزود: شهدا با رفتن رسالت خود را در راستاي انجام وظيفه‌‏اي مقدس انجام دادند و بيش از آنكه با تفاخر به آنها بخواهيم جوياي نام براي خود شويم، بهتر است از آنها تاسي كنيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برگزاری تشييع پيکر قربانيان سانحه هوايي، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016