پنجشنبه 17 آذر 1384

شمس الواعظين: اخبار دقیقی درباره تغییر کادر پرواز، نقص فنی و نیز تاخیر چند ساعتی این پرواز در دست است، راديو فردا

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات خواهان تشکیل یک کمیته حقیقت یاب بیطرف برای بررسی علل سقوط هواپیمای حامل خبرنگاران شد


ماشاءالله شمس الواعظین سخنگوی شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران گفت انتظار داشت که کشته شدن 80 خبرنگار از سوی دولت عزای عمومی اعلام شود. وی به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت دولت باید بسرعت کمیته حقیقت یاب را با هدف کشف علل بروز سانحه سقوط هواپیمای C-130 تشکیل دهد. شمس الواعظین درباره تکذیب شایعات موجود در زمینه نقص فنی هواپیما و تاخیر پرواز گفت بهتر است که این مسائل از سوی کمیته حقیقت یاب با حضور نهادها و انجمن های صنفی مطبوعات و نمایندگان افکار عمومی پاسخ داده شود.
بکتاش خمسه پور
--------------------------------

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران می گوید انتظار داشت دولت مرگ 80 خبرنگار در سانحه هوایی اخیر را عزای عمومی اعلام کند. در سانحه سقوط یک هواپیمای C-130 ایران ده ها خبرنگار کشته شدند.
بکتاش خمسه پور (رادیو فردا): سخنگوی شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران می گوید انتظار داشت که کشته شدن 80 خبرنگار از سوی دولت عزای عمومی اعلام شود. ماشاءالله شمس الواعظین روز گذشته به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت دولت باید بسرعت کمیته حقیقت یاب را با هدف کشف علل بروز سانحه سقوط هواپیمای C-130 تشکیل دهد. وی گفت از نظر انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در این کمیته علاوه بر تیم های کارشناسی و فنی باید نمایندگان رسانه های عمومی بویژه رسانه هایی که در این حادثه دچار آسیب شده اند حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات روز گذشته درباره وقوع سانحه سقوط هواپیما و مرگ 80 خبرنگار و تصویربردار جلسه ای تشکیل داد، گفت در این نشست تصویب شد که دولت با تشکیل کمیته مذکور علل پرواز یک هواپیمای دارای نقص فنی را رسما اعلام کند. وی با بیان اینکه اخبار دقیقی درباره تغییر کادر پرواز، نقص فنی و نیز تاخیر چند ساعتی این پرواز در دست است، اظهار داشت که این اقدام باید در راستای تلاش برای تامین امنیت جانی خبرنگاران انجام شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوی شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات درباره تکذیب شایعات موجود در زمینه نقص فنی هواپیما و تاخیر پرواز اظهار داشت بهتر است که این مسائل از سوی کمیته حقیقت یاب با حضور نهادها و انجمن های صنفی مطبوعات و نمایندگان افکار عمومی پاسخ داده شود. ماشاءالله شمس الواعظین افزود اعلام این کمیته با حضور نمایندگان افکار عمومی و رسانه هایی که همکاران خود را از دست داده اند، برای مردم قابل قبول تر است. سخنگوی شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات گفت مراسمی برای تجلیل وبزرگداشت خبرنگاران جان باخته در این سانحه بزودی از سوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات برگزار خواهد شد.

هواپیمای C-130 حامل ده ها خبرنگار روز سه شنبه در حال انتقال خبرنگاران و تصویربرداران رسانه های دولتی به منطقه چابهار به منظور پوشش رزمایش نیروهای نظامی در جنوب کشور بود که دقایقی پس از پرواز بعلت نقص فنی سقوط و با یک ساختمان مسکونی برخورد کرد.

Copyright: gooya.com 2016