سه شنبه 29 آذر 1384

عبدالله مومني به ۵ سال حبس و محروميت از خدمات اجتماعي محكوم شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

«عبدالله مؤمني» دبير سابق تشكيلات دفتر تحكيم وحدت(طيف علامه) از سوي شعبه‌ي 26 دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزيري، به مدت پنج سال تعليق و پنج سال محروميت از خدمات اجتماعي محكوم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان (ايسنا) در اين حكم كه به مومني ابلاغ شده دادگاه آمده است: به اتهام اقدام عليه امنيت كشور از طريق اجتماع و تباني براي انجام اقداماتي عليه امنيت كشور، به دليل محرز بودن اين بزه انتسابي از سوي دادگاه مستند به ماده‌ي 610 قانون مجازات اسلامي به پنج سال حبس تعزيري و به اتهام تبليغ عليه نظام و انجام مصاحبه‌ها و سخنراني‌هايي عليه نظام با توجه به اينكه اين اتهام از جرم مذكور جداگانه محسوب نمي‌شود مجازات جداگانه‌اي براي آن مقرر نمي‌گردد و مجازات ماده‌ي 610 شامل اين مورد هم مي‌شود. حبس مذكور براي مدت پنج سال معلق مي‌گردد.

همچنين در خصوص ساير موارد اتهامي از جمله برگزاري تجمعات غيرقانوني در حمايت از آقاجري، توهين به مقامات، توهين به مقدسات و تمرد از دستور پليس، به جهت فقدان دليل، حكم بر برائت متهم از بزه‌هاي مزبور اعلام شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه‌ي حكم دادگاه براي مؤمني آمده است: به جهت تتميم به استناد به ماده‌ي 19 قانون مجازات اسلامي به مدت پنج سال از حقوق اجتماعي محروم مي‌شود. رأي صادره حضوري ابلاغ شده و در دادگاه تجديدنظر قابل اعتراض است.

«عبدالله مؤمني» در اين باره به خبرنگار ايسنا گفت: من در اين مهلت 20 روزه پس از مشورت با وكيلم به اعتراض نسبت به حكم صادره اقدام مي‌كنم. اتهام توهين به رياست جمهوري وقت، به دليل نامه‌ي آقاي ابطحي، معاون حقوقي رييس جمهور وقت مبني بر عدم شكايت وي، از اتهامات من حذف شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عبدالله مومني به ۵ سال حبس و محروميت از خدمات اجتماعي محكوم شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016