یکشنبه 4 دی 1384

گفتگوی راديو فردا با منصور حیات غیبی از اعضای هیات مدیره سندیکا شركت واحد درباره اعتصاب کارکنان شرکت

کارکنان شركت واحد اتوبوسراني اعتصاب صنفی خود را تا نتیجه نهائی ادامه خواهند داد

از ساعت شش بامداد روز یکشنبه کارکنان و رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی در اعتراض به بی توجهی دولت به خواست های آنان و نیز دستگیر شدن رئیس و اعضای هیات مدیره سندیکا، دست به اعتصاب زدند. منصور اصانلو دبیر سندیکا از روز پنجشنبه همچنان در زندان اوین به سر می برد و ملاقات با او ممنوع شده است. مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سندیکای کارگران و اعتصاب آنها را غیر قانونی قلمداد کرد و گفت تلاش شهرداری برای عادی ساختن رفت وآمد در شهر چندان کارساز نبود. منصور حیات غیبی از اعضای هیات مدیره سندیکا که شنبه شب بعد از چهار روز از زندان آزاد شد، در مصاحبه با رادیو فردا اعتصاب را صددرصد صنفی توصیف می کند و میگوید در 13 ساعت که از اعتصاب می گذرد مسئولان اقدامی برای مذاکره با کارگران اعتصابی انجام ندادند. وی می افزاید کارکنان شرکت واحد از مناطق ده گانه براي اعلام همبستگي به منطقه شش رفته اند و اعلام كردند اگر تا چهار روز هم طول بكشد، مي خواهند بمانند.
امير آرمين
-------------------------------

امير آرمين (راديو فردا): از ساعت شش بامداد روز یکشنبه کارکنان و رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی در اعتراض به بی توجهی دولت به خواست های آنان و نیز دستگیر شدن اعضای هیات مدیره سندیکای کارکنان شرکت، دست به اعتصاب زدند. رانندگان و کارکنان اعتصابی در پشتیبانی از سندیکا در منطقه شش گردآمده اند. منصور اصانلو دبیر سندیکا همچنان از روز پنجشنبه در بازداشت در زندان اوین به سر می برد و ملاقات با او ممنوع شده است.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سندیکا و اعتصاب را غیر قانونی دانست و گفت: شهرداری تلاش می کند با استفاده از وسایل حمل و نقل دیگر، امر رفت وآمد در شهر را عادی سازد، اما اعتراف کرد که این اقدام هم چندان کارساز نبوده است. این گسترده ترین اعتصاب کارگری در طول عمر 27 ساله جمهوری اسلامی است.

منصور حیات غیبی از اعضای هیات مدیره سندیکا که شنبه شب از زندان آزاد شد، در مصاحبه با رادیو فردا اعتصاب را صددرصد صنفی می داند واین اتهام مقامها را که اعتصاب جنبه سیاسی دارد به شدت رد می کند. رادیو فردا در بخشهای خبری آخرین تحولات در این زمینه را به اگاهی شنوندگان می رساند.

منصور حیات غیبی: از اوايل صبح امروز (يكشنبه) در رابطه با مسائل صنفي حق و حقوق كارگران به علت ناديده گرفتن وضعيت كارگران شركت واحد در اعتراض به بي توجهي مسئولان مملكت با توجه به كوتاهي هاي مديرعامل شركت واحد و جوسازي هايي كه خود مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني و شوراهاي كار براي نمايندگان كارگران و اعضاي سنديكاي شركت واحد، پرونده سازي انجام شد كه اين عزيزان ما را به صورت غيرقانوني دستگير كردند. با توجه به پرونده هايي كه اينها به صورت غلط و اطلاعات اشتباهي كه به ماموران داده بودند، بچه ها نسبت به دستگيري كليه عزيزان هيات مديره و رئيس هيات مديره و اعضاي سنديكاي كارگران، دست به اعتصاب زدند. از صبح امروز تعداد 20 نفر از بچه ها را بازداشت كردند كه تعداديشان از سوي نيروهاي امنيتي و تعدادي از سوي نيروي انتظامي دستگير شدند. تعدادي كه نيروي انتظامي دستگير كرده بود، امروز آزاد شدند، ولي متاسفانه تعدادي از عزيزان ما در بند هستند. آقايان سعيد ترابيان، سيد داوود رضوي، رضا شهابي، ناصر غلامي، حميد زندي، صادق محمدي، صادق خندان، علي ابراهيمي، امير تاخيري، علي قربانيان، رضا شهابي، ارسلان زرگريان، حسين مهديخاني، عزيزاني هستند كه تا اكنون آزاد نشدند. به اضافه آقاي منصور اصانلو رئيس هيات مديره سنديكاي كارگران شركت واحد كه هنوز اقدامي براي آزادي اين عزيزان صورت نگرفته.

ا . آ: شهردار آقاي قاليباف يا وزير كار با شما براي حل مشكل تماس نگرفتند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

منصور حیات غیبی: ساعت پنج و نيم بامداد تا الان كه ساعت هجده هست، هيچ گونه اقدامي صورت نگرفته و مسئولان نيامده اند كه به اين مساله خاتمه دهند و ما منتظر هستيم كه مسئولين اداري كار يا شركت واحد براي بهبود اين وضعيت اقدامات لازم را به عمل بياورند كه مردم در كنار خيابان نمانند و ما بتوانيم خدمات خودمان را همچون گذشته به نحو احسن انجام دهيم. درخواست من به عنوان يك كارگر ايراني از دولت جمهوري اسلامي به عنوان يك شهروند، به عنوان كسي كه در اين مملكت حق اظهارنظر و آب و خاك دارد، اين است كه به نظر من بايد به وضعيت معيشتي كارگران توجه لازم بعمل آيد، چون كارگران قشر چشمگير هر جامعه اي هستند و اگر به خواست هاي آنان رسيدگي نشود، آسيب هاي اجتماعي به راحتي مي تواند در اين جامعه ستمديده رخنه كند. ما براي از بين بردن آسيب هاي اجتماعي و ناملايمات زندگي، اقدامات قانوني و اساسي انجام خواهيم داد و توقع ما از دولت خودمان، توجه به اين قشر زحمتكش و ستمديده است. من عضو هيات مديره هستم كه ديشب (شنبه) ساعت 23 از زندان آزاد شدم و چهار شب در بازداشت بودم.

ا . آ: اقدام بعدي شما چيست. تا چه زماني مي خواهيد در اعتصاب بمانيد؟

مسعود غيبي: الان كه من خدمت شما صحبت مي كنم، منطقه شش شركت واحد اتوبوسراني هستم كه عزيزان از مناطق ده گانه براي اعلام همبستگي به اينجا آمدند و اعلام كردند اگر تا چهار روز هم طول بكشد، مي خواهند بمانند.

Copyright: gooya.com 2016