دوشنبه 10 بهمن 1384

سربازان گروگان گرفته شده‌ ايراني ظهر امروز آزاد شدند، ايسنا

*هنوز نشانه دقيقي از شهادت يكي از گروگان‌ها در اختيار نيست

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


ظهر روز دوشنبه، هفت مرزبان گروگان گرفته شده توسط اشرار در منطقه سيستان در شهرستان سرباز، تحويل مقامات ايراني شدند.

علي جنتي، معاون سياسي وزير كشور با اعلام اين خبر به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: البته هفت سرباز گروگان گرفته شده به مقامات ايراني تحويل داده شدند و استوار نامجو كه قبلا از سوي گروگان‌گيران ادعا شده بود كشته شده، تحويل نشده است، اما مقامات ايراني خواستار تحويل وي يا پيكرش از جانب اشرار شدند.

بر اساس اين گزارش ‌٩ مرزبان ايراني در تاريخ ‌٧ دي‌ماه سال جاري توسط اشرار در منطقه سيستان گروگان گرفته شده بودند كه چند روز بعد گروگان‌گيران يكي از آنها را كه سني‌مذهب بود، آزاد كردند و هفت مرزبان باقي مانده نيز كه تا امروز ساعت ‌١٢/٢٥ دقيقه تحويل مقامات ايراني شدند، در اختيار اشرار بودند.

اين افراد در منطقه بلوچستان پاكستان نگهداري مي‌شدند.


همچنين وزارت اطلاعات اعلام كرد: با تلاش و پي‌گيري‌هاي مستمر سربازان گمنام امام زمان (عج) تعداد هفت نفر از سربازان نيروي انتظامي كه چندي پيش توسط عده‌اي از اشرار و قاچاقچيان مسلح به خاطر رسيدن به خواسته‌هاي نامشروع خود از پايگاه ناهوك سراوان گروگان گرفته شده بودند، ظهر دوشنبه آزاد شدند.

روابط عمومي اداره كل اطلاعات استان سيستان و بلوچستان، ضمن تشكر و قدرداني از نيروهاي انتظامي و مسوولان استان به‌ويژه اعضاي شوراي تامين اعلام كرده است: مسوولان جمهوري اسلامي اراده و عزم جدي بر رشد و توسعه‌ي اين استان در ابعاد مختلف دارند و سربازان گمنام امام زمان (عج) با حمايت مردم شريف و مسلمان استان تا خشكاندن ريشه‌هاي فتنه در منطقه از پاي نخواهند نشست. مزدوران اجانب نيز تا دير نشده توبه و در كنار مردم شريف استان به سازندگي كشور خود كمك كنند.


روابط عمومي وزارت كشور به نقل از جانشين وزير كشور و معاون امنيتي وزير نيز اعلام كرد: ‌٧ نفر از سربازان نيروي انتظامي كه به وسيله‌ي گروهك «عبدالملك ريگي» يكي از اشرار منطقه سيستان و بلوچستان در تاريخ ‌٨٤/١٠/٧ به گروگان برده شده بودند، امروز ظهر پس از ‌٣١ روز اسارت و طي يك سلسله اقدامات فني امنيتي اطلاعاتي با تلاش معتمدان و بزرگان طوايف ذي‌ربط، دولت مركزي و محلي پاكستان و مجموعه دستگاه‌هاي امنيتي كشور به‌ويژه هيات اعزامي اخير به پاكستان، بدون ارايه‌ي هيچ‌گونه امتيازي به گروگان‌گيران آزاد شدند.

ذوالقدر افزود: متاسفانه هنوز از سرنوشت يكي از درجه‌داران نيروي انتظامي كه به طور همزمان به گروگان گروهك ياد شده درآمده است، اطلاعي در دست نيست. گرچه اشرار ياد شده مدعي به شهادت رساندن اين درجه‌دار هستند؛ ليكن هنوز هم نشانه‌ي دقيقي از اين اقدام در اختيار ما نيست. اميدواريم اين اشرار عليه جان اين درجه‌دار اسير اقدامي نكرده باشند كه در آن صورت به طور قطع و يقين مجازات سنگيني در انتظار آنها خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه ضمن تشكر و قدرداني از همه‌ي دست‌اندركاران آزادي گروگان‌ها اعلام كرد: امروز هيچ دولتي به افراد تروريست كه به اين‌گونه ناامني‌ها دست مي‌زنند امتيازي نمي‌دهد. جمهوري اسلامي نيز مصمم به برخورد جدي با عاملان اين‌گونه وقايع تروريستي است.

ذوالقدر در پاسخ به سوالي درباره اقدامات وزارت كشور به منظور جلوگيري از موارد مشابه نيز اظهار داشت: دولت نهم به‌ويژه پس از وقايع و ناامني‌هاي اخير در جنوب شرق و جنوب غرب كشور مصمم به سرمايه‌گذاري بيشتر در كنترل مرزهاي شرقي است و ان شاءالله با اجراي طرح‌هاي جديدي كه در برنامه است، مرزهاي شرقي و غربي كه به دلايلي تكيه‌گاه اشرار، قاچاقچيان و جنايتكاران قرار مي‌گيرد به كنترل صد در صد خواهد رسيد.

وي اضافه كرد: با دولت پاكستان نيز در اين خصوص هماهنگي‌هايي صورت گرفته كه ان شاءالله اقدامات مشابهي نيز از سوي اين كشور در مرزهاي مشترك انجام پذيرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سربازان گروگان گرفته شده‌ ايراني ظهر امروز آزاد شدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016