پنجشنبه 11 اسفند 1384

حسن روحاني، دستگيري جاسوس در دفتر خاتمي را تکذيب کرد، فردا

حسن روحاني دبير سابق شوراي امنيت ملي شايعه دستگيري چند نفر از کارکنان دفتر رئيس جمهور سابق به جرم جاسوسي براي بيگانگان را تکذيب کرد و گفت که اين شايعات کاملا بي اساس است.

به گزارش خبرنگار «فردا» روحاني روز چهارشنبه اين مطلب را در پاسخ به سؤالي در در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد يزد اعلام کرد.

معاون سياسي سپاه منطقه يزد دو هفته قبل، از دستگيري چند تن از کارکنان رئيس دفتر رئيس جمهور سابق به اتهام جاسوسي براي بيگانگان خبر داده بود.

مذاکره کننده سابق هسته ای ایران که مواضع وی مورد انتقاد تیم جدید هسته ای قرار گرفته و تلویحا به سازش با اروپا متهم شده، در نشست خود با دانشجویان به آنها گفت که اگرچه دنیای امروز، همچنان خوي استعمارگري خود را حفظ كرده، اما ما نمي‌توانيم مسير انزوا در عرصه بین المللی را در پيش بگيريم.

روحاني به مناقشه هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: در حل و فصل چالش هسته‌اي نمي‌توانيم با زور و تقابل به نتيجه برسيم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: ما بايد مشكلاتمان را با تعامل حل و فصل كنيم، زيرا تقابل ما را به نتيجه نمي‌رساند.

وي خاطرنشان كرد: ما نبايد به خاطر سوابق بدي كه كشورهاي بزرگ عليه ما داشتند از در تقابل با جهان وارد شويم، بلكه بايد با دنيا با تعامل برخورد كنيم.

وي با تأكيد بر اينكه شوراي امنيت بدتر از آژانس است و ایران باید با آژانس کار کند، گفت: تقابل با شوراي امنيت به هيچ وجه به نفع ایران نخواهد بود.

روحانی در این نشست که با حضور بیش از 500 نفر از دانشجویان برگزار شد، در برابر سؤال دانشجویی که وی را متهم به دریافت حقوق از سازمانهای مختلف می کرد گفت بر خلاف آنچه تبلیغ می شود که از 60 جا حقوق می گیرد، تنها حقوق بگیر نهاد ریاست جمهوری است و از هیچ نهاد دیگری نیز حقوق دریافت نمی کند.وی اظهار امیدواری کرد مقامات جدید نهاد ریاست جمهوری امروز یا فردا، حقوق او را قطع نکنند.

پیش از این محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در سخنانی اعلام کده بود مخالفان سیاستهای هسته ای وی که به انتقاد از برنامه جدید هسته ای دولت می پردازند از 15 جا حقوق چند میلیون تومانی دریافت می کنند.

با توجه به آنکه کوتاه زمانی قبل از آن، حسن روحانی در نشست مجلس خبرگان رهبری صراحتا به انتقاد از برنامه هسته ای احمدی نژاد پرداخته و حتی نشست خبرگان به دلیل اظهارات وی به تشنج گرائیده بود، برخی از ناظران سیاسی، روحانی را شخص مورد نظر احمدی نژاد دانسته بودند.

در نشست امروز دانشگاه آزاد یزد نیز یکی از دانشجویان هوادار احمدی نژاد همین سؤال را از روحانی پرسید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روحانی در پاسخ به سوال دیگری درباره اتهامات یکی از سخنرانان گروه حزب الله بنام حسن عباسی به وی گفت که این فرد دچار مشکلات روانی است و اظهارات وی فاقد ارزش است.

روحانی گفت که عباسی به دلیل اظهارات نادرستش از طرف مقامات کشور ممنوع التصویر شده است.

وی گفت: این فرد آدم عاقلی نیست و در دنیای دیگری سیر می کند. آنقدر هم ارزش ندارد تا من بخواهم در مورد اظهارات وی صحبت و ادعاهای او را رد یا تایید کنم.

در این هنگام دانشجوی مذکور از جای خود برخاست و به روحانی گفت که به «دکتر عباسی توهین نکنید». روحانی در پاسخی که با خنده حضار روبرو شد گفت «حتی این آقا دکترا هم ندارد.»

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسن روحاني، دستگيري جاسوس در دفتر خاتمي را تکذيب کرد، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016