یکشنبه 30 بهمن 1384

حسن روحاني: روس‌ها اگر بخواهند ايران از حقوق هسته‌يي‌اش صرف نظر كند موفق نخواهند بود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - سمنان

دكتر روحاني گفت: كساني كه در روند مسايل سياسي نيستند نبايد در مورد مسايل پيچيده سياسي قضاوت نمايند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر حسن روحاني، رييس‌ مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام ديروز در جمع خبرنگاران در سمنان با اشاره به اين كه در هفته جاري يك مذاكره بين ايران و روسيه درجريان است، گفت: در اين طرح اگر بخواهند كه ايران از حقوق خود صرف نظر نمايد موفق نخواهند بود، ولي اگر ايران بتواند حق خود را در كشورش همراه با غني‌سازي اعمال نمايد، مي‌توان گفت كه اين طرح پاسخ مثبت خواهد گرفت.

وي ادامه داد: آمريكا و برخي كشورهاي غربي آرزو دارند كه ايران در انزواي سياسي قرار گيرد، ولي ايران با اين ادعا كه در چارچوب مقررات بين‌المللي هر كشوري مي‌تواند فعاليت صلح‌آميز هسته‌يي داشته باشد فعاليت‌ها را انجام مي‌دهد كه همه كشورها در حال رشد و توسعه با اين نظر و ادعا موافق بوده چون چيزي كه ايران مي‌گويد با مقررات بين‌المللي منطبق است.

رييس‌ مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه در شهريور 82 شوراي حكام قطعنامه‌اي را عليه ايران تصويب نمود اظهار داشت: در اين قطعنامه از ايران خواسته شد كه پروتكل الحاقي را امضا و آن را تصويب و اجرا نمايد و فعاليت‌هاي غني‌سازي را به حالت تعليق درآورده كه جهت اعتمادسازي و همكاري با آژانس راه ميانه‌اي را برگزيد كه از طريق تفاهم سياسي توانستيم تعليق را به صورت داوطلبانه همراه با سير قانوني انجام دهيم.

روحاني خاطرنشان كرد: كساني كه در روند مسايل سياسي نيستند نبايد در مورد مسايل پيچيده سياسي قضاوت نمايند و اين ادعاي برخي كشورها مبني بر اينكه با تعويض قدرت در ايران اين مسايل پيش آمده درست نيست. زيرا در ايران سياست‌هاي اساسي و اصولي در چارچوبي تصويب مي‌شود كه با تغيير دولت تغييري در سياست‌ها به وجود نخواهد آمد.

همچنين دكتر روحاني بعدازظهر ديروز در گردهمايي دانشجويان شاهد و ايثارگر مركز آموزش عالي سمنان اظهار داشت: دشمنان داخلي و خارجي در پي اين هستند كه حاكميت ملي ايران را در برابر حاكميت خدا قرار دهند و اين حاكميت را در كشور كمرنگ نمايند؛ ولي بايد بدانند كه حاكميت ملي در طول حاكميت خداست كه ثمره انقلاب اسلامي حاكميت مردم همراه با استقلال بوده است.

وي تصريح كرد: بهانه آمريكا و اسراييل در مسايل هسته‌يي خود نظام جمهوري اسلامي است كه در برابر اين معضل نياز به يك استراتژي پيچيده چند وجهي مي‌باشد كه همراه با اين استراتژي بايد راه را براي توسعه كشور نيز آماده نمود كه خود آگاهي حضور و مقاومت مردم ايران را مي‌طلبد و راهي است كه امام خميني (ره) نيز بر آن تاكيد داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس‌ مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين كه آمريكا و متحدانش ايران را متهم به ماجراجويي در منطقه مي‌نمايند، افزود: هر كشوري براي رسيدن به بمب اتم مخفيانه اين كار را انجام مي‌دهد اما فعاليت اتمي ايران آشكار و باز است و در چارچوب مقررات بين‌المللي است.

به گفته‌ي وي، غرب فكر مي‌كند اگر ايران غني‌سازي را انجام دهد توانمندي قدرت ساخت بمب اتم را پيدا مي‌كند ولي اين گونه نيست و ايران به دنبال بمب اتم نيست و ما براي عدم وابستگي به سوخت فسيلي و توسعه نياز به سوخت پاك داريم كه موجب شده تا دشمنان نظام به دنبال اوهام و خيال در مورد ايران باشند براي عبور از اين پيچ سخت سياسي نياز به تدبير عميق در اين خصوص مي‌باشد.

گفتني است گردهمايي دانشجويان شاهد و ايثارگر مراكز آموزش عالي سمنان با محوريت معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي استان سمنان و ستاد دانشجويان شاهد و ايثارگر شهرستان سمنان ديروز با حضور دانشجويان شاهد و جمعي از مسئولين دانشگاه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي در تالار خوارزمي دانشگاه سمنان برگزار شد.

Copyright: gooya.com 2016