شنبه 13 اسفند 1384

اشپيگل: ايران قدرت اتمي جديد دنيا خواهد شد، روزنا

روزنا- آلمان(بن) حميدرضا ماهوزي : مجله اشپيگل آلمان در شماره امروز خود به مسايل هسته اي ايران پرداخته است. اين مجله در گزارش خود به نقل از کارشناسان روسي ادعا کرد که ايران در آينده نزديک به بمب اتمي دست خواهد يافت.


بنابر همين گزارش به تخمين کارشناسان روسي ، ايران در 5 سال آينده اولين بمب اتمي خود را مي سازد. جهان خود را بايد خود را آماده سازد تا با قدرت اتمي جديدي به نام ايران کند.

نويسنده اين گزارش ادامه مي دهد: هرچند برخي کارشناسان تخمين مي زنند که تهران توانايي ساخت اولين بمب اتمي خود را ظرف 6 تا 24 ماه آينده خواهد داشت اما عده اي ديگر از کارشناسان تمايل دارند بدانند که فاصله زماني 5 سال تا ساخت بمب اتم توسط تهران چگونه تخمين زده شده است.

اشپيگل نوشت: ايران سعي در دستيابي به سلاح اتمي دارد و دير يا زود به آن خواهد رسيد. اين چيزي است که دنيا بايد با آن به عنوان قدرت اتمي جديد بيانديشد و عادت کند. اين آن چيزي بود که خبرگزاري اينترفکس هم رسما آنرا اعلام کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنابر همين گزارش : "ايران مجهز به سلاح اتمي براي امنيت روسيه مناسب نيست. هرچند که تا هنگام ثبات نظام سياسي ايران نتايج آن فاجعه بار نخواهد بود زيرا تهران نمي خواهد از اين سلاح استفاده کند يا تکنولوژي آنرا به کشورهاي ديگر يا سازمان هاي تروريستي انتقال دهد".

منبع: مجله اشپيگل- 3 مارس 2006

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اشپيگل: ايران قدرت اتمي جديد دنيا خواهد شد، روزنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016