شنبه 13 اسفند 1384

فایننشال تایمز: اروپا به توافق با ایران امیدوار است، پذیرش غنی سازی محدود در برابر تعلیق دوساله غنی سازی صنعتی، مهر

دیپلمات های اروپا امیدوارند که تا پیش از طرح موضوع هسته ای ایران در شورای حکام به توافقات بیشتری با ایران دست یابند.
به گزارش خبرگزاری "مهر" به نقل از روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز، دیپلمات ها همچنین جو گفتگوهای روز جمعه در وین را "بهتر از معمول" توصیف و اعلام کردند که به نظر می رسد تهران برای رسیدن به توافق تمایل دارد.

"علی لاریجانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی دیروز با "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر امور خارجه آلمان و "فیلیپ دوست بلازی" وزیر امور خارجه فرانسه در سفارت این کشور در وین دیدار و گفتگو کردند . گرچه مذاکره کنندگان این توافق را بدون نتیجه اعلام کردند اما اشتاین مایر آن را مذاکره ای بدون نتیجه ولی "مثبت" توصیف کرد.

روزنامه فایننشیال تایمز همچنین نوشت : درنشست روز گذشته لاریجانی پیشنهاد کرده است تا در قبال ادامه فعالیتهای محدود فعلی تعلیق غنی سازی در مقیاس صنعتی برای مدت دو سال ادامه یابد.

همچنین به گزارش این روزنامه، لاریجانی بر حق ایران برای بهره برداری و برخوردار بودن از ادامه تحقیقات هسته ای از جمله در مقیاس کوچک آزمایشی تاکید ورزیده است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش "مهر" فایننشال تایمز افزود : گرچه اروپایی ها سال پیش ده سال تعلیق غنی سازی اورانیوم ایران را خواستار شده بودند اما روز جمعه پیشنهاد کردند این کشور فقط دو سال این فعالیت را به حال تعلیق درآورد.

گرچه گفته شده است که اروپا با این پیشنهاد ایران با احتیاط رفتار کرده است اما در همین حین دیپلمات ها گفتند که سه کشور اروپایی تمایل دارند تا با ایران توافقی انجام دهند که شامل تنها 2 سال تعلیق غنی سازی شود.

Copyright: gooya.com 2016