یکشنبه 3 اردیبهشت 1385

ايران درخواست ژاپن را براي توقف غني‌سازي نپذيرفت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي


خبرگزاري كيودو به نقل از مقامات ژاپني نوشت، ايران درخواست توكيو را مبني بر توقف غني‌سازي اورانيوم نپذيرفته و تاكيد كرده است كه برنامه‌ي هسته‌يي تهران منحصرا داراي اهداف صلح‌آميز است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين خبرگزاري ادامه داد: موتوهايد يوشيكاوا، مديركل دفتر امور خاورميانه و آفريقاي وزارت امور خارجه‌ي ژاپن در گفت‌وگوهايي در سطح عالي‌رتبه در تهران نگراني‌هاي ژاپن را نسبت به اعلاميه‌ي 11 آوريل ايران مبني بر انجام موفقيت‌آميز غني‌سازي اورانيوم در اين كشور ابراز داشت.

اين گزارش به نقل از مذاكرات يوشيكاوا در تهران ادعا كرد: اعلاميه‌ي ايران و فعاليت‌هايي كه برخلاف پيام‌هاي اعلام شده‌ي جامعه‌ي بين‌المللي انجام مي‌گيرد، كاملا باعث تاسف است و به انزواي ايران خواهد انجاميد.

كيودو افزود: ياشيكاوا پيام ژاپن را در گفت‌وگوهايش با مهدي صفري، معاون وزير امور خارجه ايران، نعمت‌الله ايزدي، مديركل آسياي شرقي و اقيانوسيه در وزارت امور خارجه‌ي ايران به مقامات تهران منتقل كرده است.

براساس اين گزارش، ايزدي به ياشيكاوا گفته است فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران داراي اهداف صلح‌آميز است و از ژاپن خواست تلاش كند مسايل مربوط به برنامه‌ي هسته‌يي ايران را براي مذاكرات بيشتر به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بازگرداند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ياشيكاوا براساس توافقي كه ميان منوچهر متكي، وزير امور خارجه‌ي ايران و تارو آسو، همتاي ژاپني‌اش در ماه ژانويه در توكيو انجام شد، به تهران سفر كرد.

اين گزارش افزود: مساله‌ي هسته‌يي ايران باعث نگراني تجار ژاپني و صنايع اين كشور شده است، زيرا مي‌تواند پروژه‌ي ميدان نفتي آزادگان را تحت‌تاثير قرار دهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران درخواست ژاپن را براي توقف غني‌سازي نپذيرفت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016