شنبه 9 اردیبهشت 1385

نشست پی در پی شورای امنیت درباره ایران، آفتاب

آفتاب: گزارش محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه های اتمی ایران تحویل شورای امنیت شده است و این نهاد به زودی با استناد به مفاد این گزارش درباره ایران تصمیم می گیرد. بنابر گزارش ها، در اولین اقدام رسمی، سه شنبه این هفته 12 اردیبهشت مدیران سیاسی وزارت خارجه کشورهای عضو دایم شورای امنیت یعنی آمریکا، بریتانیا،‌ فرانسه، چین و روسیه در نشستی در پاریس پایتخت فرانسه استراتژی خود را در قبال گزارش البرادعی تعیین خواهند کرد.

پس از جلسه پاریس در روز 13 اردیبهشت شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک جلسه ای غیررسمی تشکیل خواهد داد و به گزارش مدیرکل آژانس درباره پرونده ایران رسیدگی خواهد کرد. رایزنی های 15 عضو شورای امنیت طی 6 روز دیگر ادامه خواهد داشت تا سرانجام در روز 19 اردیبهشت وزیران خارجه پنج عضو دایم شورای امنیت به همراه آلمان (طرف گفتگوی اروپایی با ایران در مذاکرات اتمی) در نیویورک با یکدیگر ملاقات خواهند کرد. جلسه رسمی شورای امنیت سازمان ملل به احتمال قریب به یقین سه شنبه 26 اردیبهشت ماه تشکیل خواهد شد.
گفته می شود ایالات متحده آمریکا در تلاش است با استناد به گزارش مدیرکل آژانس و با استفاده از بند هفت منشور ملل متحد که تحریم هایی اقتصادی را پیش بینی کرده است مهلت 30 روزه دیگری به ایران بدهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که به قطعنامه های شورای امنیت درباره برنامه صلح آمیز اتمی اش اهمیتی نخواهد داد. روز هشتم فروردین امسال شورای امنیت در قالب بیانیه ای که از طرف آرژانتین رئیس وقت شورا منتشر شد از تهران خواسته بود که ظرف 30 روز برنامه های اتمی را به حالت تعلیق درآورد. این فرصت ساعت 12 بامداد نهم اردیبهشت به پایان رسیده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نشست پی در پی شورای امنیت درباره ایران، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016