دوشنبه 22 خرداد 1385

هاشمی رفسنجانی: با پيش شرط‌‏های غير منطقی راه را برای افراطيون باز نگذاريم، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بعدازظهر امروز در ديدار" سعود الفيصل"، وزير امور خارجه عربستان سعودی، صلح، ثبات و امنيت در منطقه خاورميانه را نيازمند همکاريهای مشترک کشورهای منطقه به ويژه جمهوری اسلامی ايران و عربستان سعودی عنوان کرد.

به گزارش ايلنا،"هاشمی رفسنجانی" مصالح و منافع ملت ايران را مهمترين عامل تصميم گيری در خصوص مسائل هسته‌‏ای عنوان کرد و حل اين مساله را نيازمند داشتن حسن نيت در مذاکرات و رايزنی تا رسيدن به نقطه مشترک با در نظر گرفتن حقوق قانونی مردم ايران از سوی طرف مقابل دانست.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، افزود: نبايد با استفاده از زبان تهديد و گذاشتن پيش شرط های غير منطقی راه را برای افراطيونی که همواره به دنبال تفرقه افکنی و شکست مذاکرات هستند، بازبگذاريم.
هاشمی رفسنجانی و وزير امور خارجه عربستان سعودی در ادامه اينديدار مسائل فلسطين، لبنان، افغانستان و به ويژه عراق را برای جهان اسلام با اهميت خواندند.
طرفين هماهنگی بين کشورهای همسايه عراق را عامل مهمی در تامين منافع مردم عراق ارزيابی و ايجاد اختلاف مذهبی و قومی در عراق را هدف دشمنان اين کشور دانسته و بر برقرای امنيت، حاکميت ملی و استقلال عراق يکپارچه، تاکيد کردند.
"هاشمی رفسنجانی" برقراری روابط عميق و دوستانه و ريشه‌‏دار شدن روابط جمهوری اسلامی ايران و عربستان سعودی را ناشی از حسن تدبير و صميميت موجود بين مسوولان عاليرتبه دو کشور دانست و گفت: عربستان سعودی جايگاه ممتازی در سياست خارجی ايران دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"سعود الفيصل" وزير امور خارجه عربستان نيز در اين ديدار اظهارداشت: ما به حق ايران در دستيابی صلح آميز انرژی هسته‌‏ای ايمان داشته و بر تاکيد مسئولان عاليرتبه جمهوری اسلامی ايران مبنی بر عدم قصد ايران در دستيابی به سلاح‌‏های هسته‌‏ای اعتماد کامل داريم.
وزير امور خارجه عربستان سعودی با تقديم سلاح های گرم و صميمانه پادشاه عربستان سعودی به هاشمی رفسنجانی، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ايران نه تنها دوست صميمی اين کشور بلکه نزديک ترين دوست و همکار ساير کشورهای حوزه خليج فارس نيز می باشد.

Copyright: gooya.com 2016