یکشنبه 21 خرداد 1385

رسيدگی به پرونده اغتشاش در سخنرانی ۱۵ خرداد هاشمی رفسنجانی، در مراجع قضايی قم، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

پرونده برخی از افرادی که در مراسم سخنرانی سالروز ۱۵ خردادماه در قم، به ايجاد اغتشاش اقدام کردند، در مراجع قضايی قم در دست رسيدگی است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پرونده تعدادی از افرادی که در هنگام سخنرانی هاشمی رفسنجانی در مراسم سالروز ۱۵ خردادماه در قم، به ايجاد اغتشاش اقدام کردند، در مرجع قضايی صالح در قم در دست رسيدگی است.

در مراسم سالروز قيام ۱۵ خرداد هنگامی که هاشمی رفسنجانی در حال سخنرانی بود و اين سخنرانی به طور مستقيم از شبکه‌ی سراسری پخش می‌شد، چند نفر با فرياد زدن به ايجاد اخلال در سخنرانی وی پرداختند که توسط نيروهای انتظامی بازداشت شدند.

معاون امنيتی دادستان قم در اين خصوص به خبرنگاران حاضر در محل گفت: «بايد بررسی و بعد نتايج آن را اعلام کنيم. مطمئنا اگر اخلال در نظم عمومی باشد، با آن‌ها برخورد و از طريق مراجع انتظامی مساله را پی‌گيری خواهيم کرد. اگر توهينی به مقامات دولتی و حکومتی صورت گرفته باشد، برابر با قانون اساسی با آن‌ها به طور قاطع برخورد خواهد شد. پرونده را بررسی کرده و گزارش مراجع انتظامی و قضايی را خواهيم شنيد و انشاءالله طبق موازين با اخلال‌گران برخورد خواهيم کرد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حجت‌الاسلام جعفری در پاسخ به اين سوال که چند نفر بازداشت شده‌اند؟ گفت:« فعلا تعداد بازداشت‌شدگان مشخص نيست.»

وی ادامه داد: «اجازه دهيد عوامل انتظامی، گزارش خود را ارايه کنند و به محض ارايه‌ی گزارش، برابر با قانون مجازات اسلامی با آن‌ها برخورد خواهد شد. به محض اين‌که اخلال‌گران به ما معرفی شوند طبق مقررات با آن‌ها برخورد خواهيم کرد.»

Copyright: gooya.com 2016