دوشنبه 22 خرداد 1385

تماس های تلفنی تهديدآميز قبل از سخنرانی هاشمی، آفتاب

آفتاب: آيت الله مسعودی خمينی،توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه ،برای جلوگيری از تحريف آنچه در مراسم ۱۵ خرداد قم و اغتشاش و اخلال در سخنرانی آيت الله هاشمی رفسنجانی رخ داد،جزئيات اين واقعه را منتشر کرد. روز ۱۵ خرداد سخنرانی هاشمی رفسنجانی در قم با اغتشاش برخی افراد بهم ريخت و عده ای بر آن بودند که اين مراسم را برهم بزنند. اين افراد بازداشت شدند و بنا بر برخی اخباری که در اين باره منتشر شد بعضی از اغتشاشگران عضو موسسه امام خمينی که رياست آن برعهده آيت الله مصباح يزدی است، می باشند. گرچه مسئول دفتر ايشان از اين امر تبری جسته است. با اين حال از سوی توليت آستانه حضرت معصومه توضيحاتی برای شفافيت موضوع منتشر شد. متن کامل اين مطلب در پی می آيد.

در رابطه با جريان ۱۵ خرداد ۸۵ که در سخنرانی حضرت آيت الله هاشمی رفسنجانی رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام در شبستان بزرگ امام خمينی (ره ) کنار حرم مطهر حضرت معصومه (س ) اتفاق افتاد و هرکس مطلبی را بيان داشت , می توان گفت با مختصری تفاوت مطالب را ارائه نموده اند. لکن دقيق تر و واضح تر به سمع مبارک مردم شرافتمند قم و ساير هموطنان گرامی می رسانم .

شورای مراسم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س ) با عده ای فضلا و آقايان هر هفته در آستانه مقدسه تشکيل می شود و مراسم حرم مطهر مورد بررسی قرار می گيرد و با اکثريت آرا مورد اجرا گذاشته می شود . لذا برای سه روز ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ خرداد ۸۵ حضرات آيات استادی , خزعلی و هاشمی رفسنجانی برای سخنرانی اين سه روز و دو شب در نظر گرفته شد و چون روز ۱۵ خرداد روز انقلاب بود مناسبت اقتضا می کرد که جناب آقای رفسنجانی سخنران جلسه باشد.

از اين رو از ايشان دعوت بعمل آمد و ايشان پس از چند روز قبول کردند و نکته قابل توجهی که ايشان پذيرفتند در قم صحبت کنند اين بود که روز ۱۵ خرداد می بايد در قم از هر جهت مورد توجه قرار گيرد و برای ساير مراکزی که اين روز را گرامی می دارند الگو و نمونه باشد همانطوری که در ۱۵ خرداد ۴۲ مردم جان نثار قم برای ساير مراکز الگو شدند .

از اين رو عازم قم شدند و صبح روز ۱۵ خرداد برای عيادت حضرت آيت الله مشکينی به منزل ايشان رفتند و بعد از آن از حضرت آيت الله فاضل لنکرانی در منزل عيادت کردند و حدود ساعت ده و نيم صبح برای سخنرانی به شبستان بزرگ امام خمينی وارد شدند چون ساعت سخنرانی يک ربع به يازده بود برای تجديد وضو به اتاق پذيرائی حرم آمدند و يک ربع تا بيست دقيقه بعد به جايگاه رفتند و بعد از چند جمله خير مقدم که بنده عرض کردم , ايشان به سخنرانی پرداختند.

شبستان از نظر جمعيت تماما پر بود و راهپيمايی مردم که به شبستان ختم گرديد، بر جمعيت افزود. مردم برای شنيدن مطالب ايشان آماده بودند آقای رفسنجانی حدود ۲۵ دقيقه صحبت کردند که يک معمم از ته مجلس بلند شد و صدا زد «هاشمی دروغگو» که مردم آن آقا را گرفتند و با قهر و غلبه از مسجد بيرون بردند.

سپس مردم آرام گرفتند و آقای رفسنجانی به صحبت ادامه داد. پس از چند دقيقه فرد معمم ديگری از گوشه ديگر ندا سر داد که باز مردم ايشان را هم از مسجد اخراج کردند و شعار «خامنه ای زنده باد هاشمی پاينده باد» و «مرگ بر منافق» از گوشه و کنار مسجد به گوش می رسيد که باز آرام شد و بعد از چند دقيقه فرد ديگری از گوشه ديگر ندا سر داد که اين مرتبه مردم يکپارچه شعار دادند:«خامنه ای زنده باد هاشمی پاينده باد» و «مرگ بر منافق».

آقای هاشمی چند دقيقه ای صحبت کرد و گفت:«امروز کشور ما به انسجام نياز دارد اين تفرقه افکنی برای نظام مضر است» و خداحافظی کردند و از جايگاه پائين آمدند و با خداحافظی مجدد با مردم به اطاق مهمانی حرم رفتيم و نماز ظهر را خواندند و ناهار صرف شد و حدود ۴۰۰ نفر هم از سفره کريمه اهل بيت اطعام شدند و بعد از آن حدود يک ساعت استراحت کردند و پس از آن جلسه ای با آقايان دفتر تبليغات داشتند که انجام شد و پس از حدود بيست دقيقه با حاضرين صحبت کردند و احوال پرسی نمودند و پس از آن به حرم مطهر حضرت معصومه (س ) رفتيم و پس از زيارت،بالای سر قبر والده شان نشسته و فاتحه خواندند و پس از آن دو رکعت نماز خواندند و حدود ساعت چهار بعد از ظهر به طرف تهران حرکت نمودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما واقعه اخلال در سخنرانی ايشان را عرض کنم:
دو شب قبل از ۱۵ خرداد ساعت ۹ شب شخصی با من تماس گرفت و گفت : «تو مسعودی خمينی هستی؟» گفتم بله،بفرمائيد. گفت : «تو دعوت کردی که فلانی برای سخنرانی بيايد؟» گفتم:«بله،چطور؟» جسارتی کرد و گفت:«حالا می بينی که چه خواهد شد».پرسيدم:«تو چند سال داری؟» گفت:«۱۸ سال». چند دقيقه بعد شخص ديگری تماس گرفت و جسارتی کرد و گفت:«به حسابت خواهيم رسيد». برای سومين بار با من تماس گرفتند و گفتند:«چرا دعوت کردی حالا ببين چه خواهد شد». گفتم:«تو فلانی هستی؟» گفت:«نه خير».گفتم:«تو فلانی هستی». گفت:«نه خير». گفتم:«من تو را و صدای تورا و باند تو را می شناسم و تو فلانی هستی».گفت:«استغفرالله بيا و حالا دعوت را پس بگير و بگو نيايد». گفتم:«اگر خودت بودی دعوت را پس می گرفتی؟» گفت:«استغفرالله نه خير» و ديگر تلفن نشد.

در اين جريان پنج خلاف انجام شد که قابل جبران نيست:
۱ ـ شکستن حرمت حرم کريمه اهل بيت حضرت معصومه (س ) که حضرت آيت الله بهجت فرمودند فلانی , اين بارگاه , محل رفت و آمد ملائکه است صدا را بلند نکنيد.
۲ ـ اخلال در نظم عمومی.
۳ ـ توهين به يک شخصيت بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران.
۴ ـ برهم زدن جلسه روز تاريخی ۱۵ خرداد .
۵ ـ مخالفت با فرموده های مقام معظم رهبری که در روز قبل تاکيد داشتند هرکس ندای تفرقه سر بدهد عامل بيگانه است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تماس های تلفنی تهديدآميز قبل از سخنرانی هاشمی، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016