دوشنبه 22 خرداد 1385

خاويار سولانا: در مدت زمان منطقی - اين هفته - منتظر پاسخ ايران هستيم، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

اتحاديه اروپا اعلام کرد که انتظار دارد ايران اين هفته به مجموعه مشوق‌‏های پنج عضو دايم شورای امنيت سازمان ملل متحد و آلمان برای متقاعدکردن تهران به تعليق فعاليت‌‏های غنی‌‏سازی اورانيوم پاسخ دهد.

به گزارش سرويس ديپلماتيک خبرگزاری کار ايران (ايلنا) خاويار سولانا، رييس کميته سياست خارجی اتحاديه اروپا در بدو ورود برای شرکت در نشست وزرای خارجه اتحاديه اروپا به خبرنگاران گفت: حداقل در مدت زمان منطقی منتظر پاسخ هستيم.
به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، سولانا درپاسخ به اين پرسش که "مدت زمان منطقی" يعنی چه، گفت :" اين هفته".
اين گزارش آمده است: مشوق‌‏های ارايه شده از سوی روسيه, چين, آمريکا, انگليس و فرانسه و آلمان شامل پيشنهاد فراهم کردن فناوری هسته‌‏ای برای ايران است تا اين کشور را وادار کند غنی‌‏سازی اورانيوم را رها کند و هم چنين واشنگتن وارد مذاکره مستقيم با تهران می‌‏شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرگزاری آسوشيتدپرس با استناد به اسنادی که مدعی است در اختيارش قرار گرفته است، نوشت: آمريکا و اروپا برای کسب حمايت ۳۵ عضو شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی به سختی لابی و رايزنی می‌‏کنند تا از همه اعضای شورای حکام درخواست کند بيانيه‌‏ای قاطع صادر کنند تا از ايران بخواهند درباره پيشنهاد شش قدرت جهان مذاکره کنند.
در اين اسناد آمده است: اگر تهران از اين اقدام خودداری کند، پنج عضو دايم شورای امنيت سازمان ملل متحد و آلمان توافق کرده‌‏اند اقداماتی در شورای امنيت را دنبال کند تا ايران را وادار به تغيير مسير کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خاويار سولانا: در مدت زمان منطقی - اين هفته - منتظر پاسخ ايران هستيم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016