سه شنبه 23 خرداد 1385

درخواست چند نماينده مجلس برای رفع توقيف روزنامه ايران، فردا

پس از ۲۱ روز که از توقيف روزنامه ايران به خاطر درج يک مطلب و کاريکاتور اهانت آميز می گذرد، برخی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی خواستار رفع توقيف و از سرگيری فعاليت اين روزنامه شدند.

به گزارش خبرنگار فردا، در حاشيه جلسه امروز مجلس، کاظم جلالی ادامه توقيف روزنامه ايران را فاقد وجاهت قانونی دانست. وی در جمع خبرنگاران افزود: روزنامه ايران در پی اين اتفاق چند بار عذرخواهی کرد اما در مقطع کنونی ادامه توقيف روزنامه ايران به صلاح نيست.

وی روزنامه ايران را يک رسانه بزرگ و تاثيرگذار دانست و خاطر نشان کرد: معطل ماندن جمع زيادی از اصحاب رسانه و اهل قلم که در اين روزنامه مشغول به کار بودند، درست نيست.

نماينده شاهرود در مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر اين که بايد به دنبال راهکارهايی باشيم تا اگر در عرصه رسانه‌ها اشتباهاتی رخ داده با شيوه معقول و منطقی با آن برخورد کرد، اظهار داشت: کسانی که به صورت مستقيم در اين مسئله نقش داشته‌اند بازداشت شده‌اند، که البته از دستگاه‌ قضايی می‌خواهيم نسبت به آنها برخوردی منصفانه و قانونمند داشته باشد.

نماينده دشت آزادگان نيز خواستار رفع توقيف از روزنامه ايران شد. سيد نظام مولا هويزه در حاشيه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با تاکيد بر اين که بايد روزنامه ايران را از بلاتکليفی خارج کرد، اظهار داشت: روزنامه ايران يک روزنامه وزين و رسمی کشور است و اشتباه و شتاب زدگی يک کاريکاتوريست نبايد دامن گير کل کارکنان روزنامه شود.

وی با اشاره به سر در گمی هفت هزار نفر از کارکنان اين روزنامه گفت: بايد نسبت به بازگشايی اين روزنامه اقدام منطقی انجام داد، البته پيگيری قضايی اشتباه کاريکاتوريست روزنامه ايران محفوظ است.

علی زادسر نماينده جيرفت هم در جمع خبرنگاران همين خواسته را مطرح کردو گفت: از هموطنان آذری زبان خصوصاً همکاران محترم آذری در مجلس درخواست دارم بعد از اين که حقيقت برايشان روشن شده و مسئولان روزنامه ايران بارها اعلام آمادگی خودشان را برای جبران غفلتی که انجام داده‌اند، بيان کردند، اجازه دهند روزنامه ايران که حدود هفت هزار نفر در آن شاغل هستند، مجدداً منتشر شود.

در همين حال "احمد خادم المله" مدير عامل ايرنا در جمع دانشجويان دانشکده خبر ايرنا، ضمن انتقاد از کسانی که به صورت مبالغه آميز کاريکاتور درج شده در روزنامه ايران جمعه را توهين آميز معرفی می کنند، افزود: من اين کاريکاتور را به هر کسی نشان دادم آن ها قبول نداشتند که اين کاريکاتور توهين آميز است. وی تکرار کرد که عده ای دارند اين قضيه را بزرگ می کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مدير عامل ايرنا گفت: مردم آذری زبان مطالبات و خواسته های انباشته شده را الان در پوشش يک کاريکاتور مطرح می کنند.

خادم المله افزود: اين کاريکاتور در روزنامه ايران چاپ نشده و در "ايران جمعه" چاپ شده و تيراژ ايران جمعه ۳۰ هزار نسخه است، اما عده ای اين کاريکاتور را با لوگوی روزنامه ايران در سراسر کشور پخش کردند و آنها مقصر اصلی در اين زمينه هستند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درخواست چند نماينده مجلس برای رفع توقيف روزنامه ايران، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016