پنجشنبه 25 خرداد 1385

دعوت اصلاح طلبان از هاشمی، روز آنلاين

حامد ايرانی

به گزارش خبرنگار روز، برخی احزاب اصلاح طلب اخيرا از طريق ديدارها و پيغام‌هايی که برای هاشمی رفسنجانی ارسال کرده‌اند حضور قطعی وی را در انتخابات آينده خبرگان خواستار شده‌اند.

اين درخواست بر مبنای اطلاعاتی صورت گرفته که نشان می دهد پس از قطعی شدن عدم کانديداتوری علی مشکينی برای مجلس خبرگان آينده به علت کهولت سن و بيماری، جريان تندرو اقتدارگرايان تلاش های ويژه ای را برای به انصراف واداشتن وی از کانديداتوری برای اين مجلس تدارک ديده اند. حملات اخير محافظه کاران بر ضد هاشمی که اغتشاش در سخنرانی وی در قم وارد مرحله جديدی شده، اقدامی برنامه ريزی شده در همين جهت ارزيابی می شود. ظاهرا جريان تندرو در پی آن است که با کنار زدن هاشمی از گردونه رقابت های مجلس خبرگان، چهره هايی مانند مصباح يزدی را در صدر مجلس خبرگان آينده بنشاند.

در سوی متقابل، شنيده می شود که در در ديدار اخير اعضای فراکسيون اقليت مجلس هفتم با هاشمی رفسنجانی، وی از نامه چندی پيش مهدی کروبی به احمد جنتی (در انتقاد از توصيفات اغراق آميز وی از ريييس جمهور) قدردانی کرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هاشمی رفسنجانی با به جا دانستن نامه کروبی،‌ آنرا نشانه پويا و زنده بودن جريان منتقد دولت که خود را جزئی از آن دانسته ارزيابی و تاکيد کرده که کرده بايد با هوشياری‌ اجازه نداد تا "دستاوردهای ۲۵ سال گذشته کشور" به باد رود. در اين ديدار همچنين هاشمی از وضعيت موجود حاکم بر کشور و فشار بر "جريان‌های باسابقه انقلاب" ابراز نارضايتی کرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دعوت اصلاح طلبان از هاشمی، روز آنلاين' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016