پنجشنبه 25 خرداد 1385

اخطار ايران به اتحاديه اروپا در زمينه حقوق بشر، کيهان

وزارت امور خارجه کشورمان در يادداشتی به رياست دوره ای اتحاديه اروپا با انتقاد شديد از نقض حقوق بشر در برخی از کشورهای اروپايی خواستار انجام اقدامات موثر در اين زمينه شد.
به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه در اين يادداشت با اشاره به وخامت اوضاع و نقض حقوق بشر در فرانسه و ازسرگيری مجدد درگيری های خيابانی، حکومت نظامی در تعدادی از شهرها، بحران قانون کار، حمله به دانشگاه سوربن، وضعيت تاسف برانگيز زندان ها و شکنجه زندانيان و اتخاذ سياست های نادرست از اوضاع رقت بار سيستم قضايی و اجتماعی آن کشور اظهار تاسف و نگرانی شده است.
در اين يادداشت همچنين با اشاره به موارد نقض حقوق بشر در انگليس، اسلام ستيزی در مدارس اين کشور و فرانسه از ديگر موضوعاتی است که مورد توجه قرار گرفته است.
جمهوری اسلامی ايران ضمن ابراز نگرانی از وضعيت اقليتهای مسلمان در کشورهای اروپايی بطور موکد از اتحاديه اروپا درخواست نموده است تا اقداماتی در جلوگيری از توهين به اسلام و مسلمانان در کشورهای عضو اتحاديه (مانند تصويب قانون منع توهين به مذاهب) را به اجرا گذارند. همچنين امکان حضور زنان مسلمان را در بخشهای مختلف جامعه در چارچوب حقوق مدنی و سياسی فراهم آورند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزارت امور خارجه در اين يادداشت به نقل از گزارش خانم آورز بازرس امور زندان های انگليس به موارد متعدد حاد و قابل انتقاد درخصوص وضعيت زندان های انگليس، اعمال خشونت آميز نسبت به مهاجرين و پناهجويان اشاره شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اخطار ايران به اتحاديه اروپا در زمينه حقوق بشر، کيهان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016