پنجشنبه 25 خرداد 1385

آيت الله خامنه ای: اهميت دستيابی به انرژی هسته‌ای بيشتر از کشف نفت در ايران است، فارس

خبرگزاری فارس: آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز از نمايشگاه دستاوردهای هسته ای دانشمندان ايرانی بازديد کردند و ضمن گفتگو با متخصصان و کارشناسان از نزديک در جريان آخرين موفقيت های علمی اين متخصصان قرار گرفتند.


به گزارش خبرگزاری فارس، ايشان سپس در جمع مسئولان سازمان انرژی اتمی و جمعی از دانشمندان، متخصصان و کارشناسان هسته ای تأکيد کردند: حرکت ارزشمند و افتخارآميز جوانان ايرانی در دستيابی به دانش بومی هسته ای يک اقدام تاريخ ساز و تمدن ساز است و اين حرکت علمی بايد با قوت به پيش رود و در ابعاد مختلف گسترش يابد.
ايشان ديدار با جوانانی که با همت والا و با تکيه بر استعداد خود کاری بزرگ را در تاريخ کشور انجام داده اند، يک خاطره شيرين و فراموش نشدنی خواندند و افزودند: کليد اصلی پيشرفت، قدرت و سعادت هر کشوری، علم و فناوری است و ملتی که تصميم دارد سرنوشت خودرا بسازد بايد اين کليد را بيابد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ظلم تاريخی که بدليل فراهم نکردن زمينه بروز استعدادها در دوران قاجار و پهلوی در حق ملت ايران روا شد خاطرنشان کردند: امروز به برکت ا نقلاب اسلامی زمينه برای ظهور استعدادها و رشد علمی کشور، فراهم است و بواسطه همين شرايط و زمينه مناسب، دانشمندان جوان با تکيه بر استعدادهای خود و بدون هيچ نسخه قبلی توانستند آرزوی بسيار بزرگی را محقق کنند.
آيت الله خامنه ای، اعتماد به نفس استعدادهای جوان ايران و اعتقاد به توانايی خود را يک عيد بزرگ برای ملت ايران دانستند و تصريح کردند: هر لحظه از اين اقدام متخصصان کشور اجر الهی و معنوی غيرقابل معادل با هر اجر و پاداش مادی را دارد زيرا اين کار مقدمات استقلال و عزت دائمی يک ملت را بنا می گذارد.
ايشان اهميت دستيابی دانشمندان ايرانی به فناوری برجسته و پيچيده هسته ای را بسيار بالاتر از کشف و استخراج نفت در ايران ارزيابی و با اشاره به جنجال های سياسی و تبليغاتی غرب در اين خصوص، خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ايران زير بار اين فشارها نخواهد رفت و استمرار و روزافزونی اين حرکت علمی را از اهداف اساسی و برجسته خود می داند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ديدار غلامرضا آقازاده رئيس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دستيابی ايران به چرخه کامل سوخت هسته ای گزارشی از آخرين دستاوردهای علمی دانشمندان ايرانی در بخش فناوری هسته ای و توانايی های کشورمان در مراحل مختلف چرخه سوخت هسته ای ارائه کرد و گفت: سازمان انرژی اتمی بمنظور تربيت نيروی مستعد جوان، پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای را با چندين پژوهشکده تخصصی راه اندازی کرده است.

Copyright: gooya.com 2016