پنجشنبه 25 خرداد 1385

سلطانيه خواستار بازگشت پرونده هسته‌ای ايران به چارچوب آژانس شد، ايرنا

وين، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۳/۲۵‬

سفير ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه عدم دخالت شورای امنيت و بازگرداندن کامل پرونده هسته‌ای ايران به چارچوب آژانس را تنها مسير درست برای حل موضوع‌های ناچيز باقيمانده توصيف کرد.

دکتر علی‌اصغر سلطانيه در نشست صبح شورای حکام در وين تاکيدکرد: ايران آماده است بدون هيچ گونه پيش‌شرط و با هدف برطرف کردن ابهامات، در صورت وجود، وارد مذاکره شود و حل موضوع‌های ناچيز باقيمانده را تسهيل کند.

وی همچنين با اشاره به پيشنهادهای اخير اروپا درباره موضوع هسته‌ای ايران گفت: اين موضوع به‌طور جدی تحت بررسی است و همانگونه که دبير شورای عالی امنيت ملی ايران اعلام کرد، عناصر مثبتی همراه برخی ابهامات در آن وجود دارد.

سلطانيه افزود:به‌محض تکميل فرايند بررسی، نظرات‌ما درباره‌اين پيشنهادها به‌نحو مقتضی به اتحاديه اروپا منعکس خواهد شد.

سفير ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در بخش ديگری از سخنان خود افزود: ديپلماسی فعالی شامل رايزنی با اعضای جنبش عدم‌تعهد،اتحاديه اروپا، روسيه و چين ادامه دارد و اين نشانه روشنی از اراده سياسی جمهوری اسلامی ايران برای يافتن راه‌حل دوستانه از طريق گفتگو و مذاکره است.

وی همچنين عزم دولت ايران برای ادامه همکاری با آژانس طبق اساسنامه و تعهداتش تحت پادمان‌های جامع "ان پی تی" و يا شناسايی توازن بين حقوق لاينفک و تعهدات خود و نيز بازنگهداشتن باب گفت‌وگو را اعلام کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سلطانيه تاکيدکرد: همزمان انتظار بالايی وجود دارد که از اتخاذ مواضع غيرضروری و تندی که فضای نسبتا آرام کنونی را مسموم سازد و ديپلماسی چند جانبه جديد را بخطر اندازد، خودداری شود.

وی همچنين با اشاره به اقدامات داوطلبانه ايران طی سه سال گذشته گفت که از شورای حکام نيز انتظار می‌رود در زودترين زمان ممکن موضوع هسته‌ای ايران را از دستور کار اين شورای خارج سازد.

وی در ادامه سخنان خود از "حمايت مداوم و با ارزش گروه جنبش عدم تعهد" درباره برنامه‌های هسته‌ای ايران قدردانی و آن را انعکاس روشن نظرات ‪ ۱۱۶‬کشور يعنی جامعه بين‌الملل در اين زمينه دانست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سلطانيه خواستار بازگشت پرونده هسته‌ای ايران به چارچوب آژانس شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016