یکشنبه 28 خرداد 1385

مخبر کميسيون امنيت ملی مجلس: ۳ نفر از ۵ نفر دستگيرشده در سخنرانی هاشمی رفسنجانی وابسته به موسسه‌ امام خمينی‌ قم می‌باشند، ايسنا

- اغتشاش در سخنرانی هاشمی در قم، در مجلس بررسی شد

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

کاظم جلالی در جمع خبرنگاران پارلمانی درخصوص جلسه‌ی امروز کميسيون امنيت ملی وسياست خارجی مجلس با بيان اين‌که اين جلسه‌ی با حضور وزرای اطلاعات و کشور و استاندار قم مساله‌ی اغتشاش در سخنرانی آقای هاشمی در قم بررسی شد، گفت: در اين جلسه استاندار قم شرحی از مساله ارايه کرد و گفت که شورای هماهنگی تبليغات اسلامی و آيت‌الله مسعودی از آقای هاشمی‌رفسنجانی برای سخنرانی در مراسم ۱۵ خرداد دعوت کردند که چند روز قبل از آن تلفن‌های متعددی به استانداری و شورای هماهنگی و دفتر آقای مسعودی در اعتراض به دعوت از هاشمی و تهديد به بر هم ريختن جلسه می‌شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس به نقل از استاندار ادامه داد: اين تلفن‌ها عمدتا از طرف آنهايی بود که جلسه را به هم ريختند و بعد از تلفن‌ها و تهديدات تلاش شد از ناحيه‌ی استانداری قم و اداره کل اطلاعات در قم اعتراض به حداقل برسد و با کسانی که در اين خصوص تاثيرگذار بودند صحبت‌هايی شد که حرمت آقای هاشمی و مراسم ۱۵ خرداد حفظ شود.

وی افزود: بر اساس گفته‌ی استاندار، اطلاعيه‌ای نيز در اين مراسم پخش شد که توزيع‌کننده‌ی آن دستگير شده و پرونده‌اش در دادگاه ويژه‌ی روحانيت مطرح است.

جلالی به نقل از استاندار قم تصريح کرد: پس از ۲۰ دقيقه صحبت آقای هاشمی يکی از معترضين خطاب به هاشمی می‌گويد سوالی دارم که از حاضران دعوت به سکوت می‌شود. دو دقيقه بعد نفر دوم و تا ۵ نفر خواهان طرح سوال می‌شوند و اعتراض و خواسته‌ی خود را مبنی بر انجام سوال مطرح می‌کنند که به نوعی هماهنگی و سازماندهی در بين خود اين افراد وجود داشته است که آقای هاشمی صحبت خود را کوتاه کردند اما ناتمام نگذاشتند.

به گفته‌ی مخبر کميسيون امنيت ملی به نقل از استاندار قم، ۵ نفر در اين خصوص دستگير شد‌ند که اينها با اخذ وثيقه همگی آزاد شدند و پرونده‌ی آنها در دادگاه ويژه‌ی روحانيت تحت بررسی است و به گفته‌ی مسوولين، کسانی که دستگير شد نه از جانب ماموران اطلاعات کتک خوردند و نه از جانب محافظين مراسم، بلکه آنها توسط مردم کتک خوردند. البته استاندار تاکيد کرد که پس از جلسه، هاشمی نسبت به برخورد با معترضين اعتراض داشتند که چرا با اينها اين‌گونه برخورد شد و اجازه می‌داديد سوالاتشان را مطرح می‌کردند و در همان جلسه اعلام کردند از کسی شاکی نيستند.

جلالی ادامه داد: نمايندگان حاضر در جلسه نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند و جمع‌بندی جلسه اين شد که اهانت به آقای هاشمی در ۱۵ خرداد در شهری مانند قم که مبدأ انقلاب بوده و هم شهر علم و فضيلت و دانش‌آموزی است از نظر همگان محکوم است و نسبت به اين مساله بايد ريشه‌ای برخورد کرد.

مخبر کميسيون امنيت ملی تصريح کرد: دولت چه وزارت کشور و چه اطلاعات، اقدامات خوبی در مهار مساله و دستگيری افراد انجام دادند که اميدواريم از اين پس شاهد اين‌گونه حوادث نباشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين‌که اين ۵ نفر افراد دستگير شده چه کسانی هستند؟ گفت: کسانی که در انتخابات گذشته نقطه‌نظراتی داشته و نسبت به آقای هاشمی انتقاداتی داشته‌اند و ۳ نفر از آنها وابستگی به موسسه‌ای پژوهشی امام خمينی(ره) قم دارند، اما اين‌که حرکت آنها از سوی موسسه سازماندهی و هدايت شده باشد، از سوی مسوولين حاضر در جلسه انکار و رد شد.

جلالی با بيان اين‌که تفرقه‌افکنی در شرايط فعلی کشور پديده‌ی خوبی نيست، گفت: هرکس تفرقه ايجاد کند و دلهای مسوولان را نسبت به هم مکدر کند، انگيزه‌ی خدمت به کشور ندارد.

مخبر کميسيون امنيت ملی اظهار داشت: هم‌چنين در جلسه‌ی امروز، رسيدگی به جزئيات لايحه مربوط به اختيارات، وظايف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با حضور وزير کشور آغاز و موادی از لايحه مورد بررسی قرار گرفت.

Copyright: gooya.com 2016