سه شنبه 30 خرداد 1385

بوش: اميدوارم ايران غنی‌‏سازی اورانيوم را به حالت تعليق درآورد تا بتوانيم به توافق دست يابيم، ايلنا

* ايران بايد پيشنهاد ما را به عنوان فرصتی تاريخی بررسی کنند

تهران- خبرگزاری کار ايران

رييس‌‏جمهور آمريکا گفت: کشورهای سراسر جهان از تقاضای خود برای تعليق غنی‌‏سازی اورانيوم ايران عقب نشينی نمی‌‏کنند.

به گزارش سرويس ديپلماتيک خبرگزاری کار ايران(ايلنا)، جورج بوش يک روز پيش از ترک واشنگتن به مقصد وين گفت: مقامات ايران يک انتخاب واضح دارند، اميدواريم آنها پيشنهاد ما را بپذيرند و فعاليت‌‏های غنی‌‏سازی اورانيوم را داوطلبانه به حالت تعليق درآورند تا ما بتوانيم به توافق دست يابيم.
به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، بوش در سخنرانی در جشن فارغ‌‏التحصيلی آکادمی مرچنت گفت: اگر مقامات ايران پيشنهاد را رد کنند با اقدام شورای امنيت سازمان ملل متحد و تحريم‌‏های اقتصادی و سياسی شديدی روبرو می‌‏شوند.
"کيت استار"، سخنگوی شورای امنيت ملی کاخ سفيد با اشاره به گفت‌‏وگوی تلفنی بوش با "ولاديمير پوتين" رييس جمهور روسيه گفت: رؤسای جمهور مسکو و واشنگتن بر اهميت متحد ماندن در تلاش‌‏هايشان برای تحت فشار قراردادن ايران برای تعليق فعاليت‌‏های غنی‌‏سازی و شروع مذاکرات درباره بسته پيشنهادی تأکيد کردند.
بوش آشکار بيان کرد که عقب‌‏نشينی نمی‌‏کند و تأکيد کرد: اجازه غنی‌‏سازی اورانيوم به ايران، تهديد بزرگی بر جهان اعمال می‌‏کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: آمريکا پيشنهاد کرده است به محض اينکه دولت ايران فعاليت‌‏های بازفرآوری و غنی سازی اورانيوم را کاملاً به حالت تعليق در آورد، واشنگتن با متحدان خود سر ميز مذاکره می‌‏نشيند و با نمايندگان ايران ديدار می‌‏کند.
بوش گفت: من پيامی برای دولت ايران دارم؛ "آمريکا و شرکايش متحد هستند. ما پيشنهاد منطقی ارائه کرده‌‏ايم و بنابراين مقامات ايران بايد پيشنهاد ما را به عنوان فرصتی تاريخی برای قرار دادن کشورشان در مسير بهتر بررسی کنند.

Copyright: gooya.com 2016