چهارشنبه 31 خرداد 1385

کريمی راد و سعيد مرتضوی در حاشيه‌ نشست شورای حقوق بشر در ژنو؛ با مسوولان قضايی زيمباوه و موريتانی ديدار کردند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

کريمی‌راد، وزير دادگستری و سعيد مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشيه‌ی نشست شورای حقوق بشر در ژنو با وزير دادگستری و امور حقوقی و پارلمانی زيمباوه و کميسير حقوق بشر موريتانی ديدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين ديدار مسائل حقوق بشر و آينده‌ی کاری شورای حقوق بشر و روابط دو کشور ايران و زيمباوه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هيات قضايی ايران، با بيان اهميت قاره‌ی آفريقا از نگاه مقامات و مسوولان جمهوری اسلامی ايران، روابط دو کشور را با اهميت توصيف کرد.

کريمی‌راد نيز با اشاره به دکترين احمدی‌نژاد رييس‌جمهور ايران در زمينه‌ی حقوق بشر، اظهار داشت: نخبگان همه‌ی کشورهای جهان بايد در زمينه‌ی مسائل مختلف حقوق بشر با هم بحث و تبادل‌نظر کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در ديگر ديدار هيات ايرانی با ال لابی کميسير حقوق بشر موريتانی با تاکيد بر مسووليت اين کشور در زمينه‌ی حقوق بشر با توجه به عضويت در اين شورا، خواستار پيگيری نظرات رييس‌جمهور ايران در شورای حقوق بشر شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ديدار، هيات قضايی ايران به پيشرفت‌های قوه‌ی قضاييه در سه دهه گذشته اشاره کرد و آمادگی خود را جهت پذيرايی هيات‌های قضايی اين کشور و ارايه‌ی تجربيات ايران خصوصا در زمينه‌ی امور زندان‌ها اعلام کرد.

چيانا ماسا وزير دادگستری و امور حقوقی و پارلمانی زيمباوه با اشاره به سفر موگابه، رييس جمهور زيمباوه به ايران و مهم برشمردن آن، از سفر مجدد وی در آينده‌ی نزديک به ايران خبر داد.

وزير دادگستری زيمباوه نيز به سفر وزير دادگستری سابق اين کشور به ايران اشاره کرد و اظهار داشت: ما دستاوردهای اين سفر را در زمينه‌ی مقررات زندان‌های باز ايران استفاده نموده و در حال حاضر در زندان‌های ما از اين مقررات استفاده می‌شود.

مسوولان قضايی دو کشور موريتانی و زيمباوه از هيات ايرانی برای ديدار از کشورشان دعوت کرده و ضمن با اهميت برشمردن روابط‌شان با ايران تاکيد کردند: ايران اسلامی يک کشور قدرتمند و مقتدر است و در همه مجامع مواضع خود را بدون هيچ‌گونه واهمه‌ای بيان کرده است.

Copyright: gooya.com 2016