جمعه 2 تیر 1385

سخنگوی شورای نگهبان: برخی نگرانی‌ها مبنی بر ردصلاحيت‌های گسترده در انتخابات خبرگان بی‌مورد است، ايسنا

- برای بررسی صلاحيت‌ها قوانين موجود ملاک است

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

سخنگوی شورای نگهبان، با بيان اينکه برای بررسی صلاحيت‌ها قوانين موجود ملاک است و هيات‌های نظارت بر اين اساس اظهارنظر می‌کنند، گفت: برخی نگرانی‌ها مبنی بر رد صلاحيت‌های گسترده بی‌مورد است و اميدواريم انتخابات خبرگان پرشور برگزار شود.

عباسعلی کدخدايی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره‌ی اقدامات هيات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: هيات هنوز اقدامات خاصی انجام نداده است اما درصدد هستيم هيات نظارت استان‌ها را طبق همان شرايط هيات مرکزی، انتخاب کنيم.

وی، با بيان اينکه شرايطی که برای هيات مرکزی وجود دارد برای استان‌ها هم لازم الاتباع است، تصريح کرد: طبق ماده‌ی ۶۴ قانون انتخابات خبرگان مسلمان بودن، مطلع و مورد اعتماد بودن و داشتن حسن سابقه از شرايط انتخاب اعضای هيات نظارت استان‌هاست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی شورای نگهبان، درباره‌ی زمان و نحوه‌ی برگزاری آزمون کتبی برای کانديداهای خبرگان رهبری، افزود: هنوز اين زمان به طور قطعی اعلام نشده است، بنای آقايان اين است که آزمون برگزار شود، اما درباره‌ی زمان و کيفيت برگزاری آن تصميم‌گيری نشده است.

کدخدايی، با اشاره به برخی مطالب منتشر شده در سايت‌ها مبنی بر تصميم شورای نگهبان برای ردصلاحيت گسترده افراد، گفت: تاکيد می‌کنم که اين مسائل حدس و گمان‌های برخی دوستان است، شورا چنين بنايی ندارد. برای بررسی صلاحيت‌ها قوانين موجود ملاک است و هيات‌های نظارت بر اين اساس اظهارنظر می‌کنند. اين نگرانی‌ها بی‌مورد است و اميدواريم انتخابات خبرگان پرشور برگزار شود.

Copyright: gooya.com 2016