جمعه 2 تیر 1385

دبيرکل سازمان ملل متحد: ايران در حال بررسی جدی پيشنهاد هسته‌‏ای کشورهای ۱+۵ است، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

دبيرکل سازمان ملل متحد گفت: ايران در حال بررسی جدی پيشنهاد هسته‌‏ای کشورهای ۱+۵ است.

به گزارش سرويس ديپلماتيک خبرگزاری کار ايران( ايلنا)، کوفی عنان پس از ديدار با منوچهر متکی، وزير امور خارجه ايران در کنفرانس خبری در ژنو گفت: ايرانی‌‏ها در حال بررسی بسيار بسيار جدی بسته پيشنهادها هستند.
به گزارش خبرگزاری رويترز، عنان ادامه داد: مساله زمان در گفت وگوی من با متکی مطرح شد اما تاريخ خاصی ذکر نشد.
وی افزود: فکر نمی‌‏کنم ايرانی‌‏ها پيش از نشست سران گروه هشت(G۸) در پانزدهم تا هفدهم جولای (بيست و چهارم تا بيست و ششم تير) به اين پيشنهاد پاسخ دهند.
عنان متذکر شد که موضع ايران اين است که منافع تهران در انرژی هسته‌‏ای صرفا برای اهداف صلح‌‏آميز است
دبيرکل سازمان ملل متحد با اشاره به آژانس بين‌‏المللی انرژی اتمی گفت: به مقامات ايرانی از جمله متکی تاکيد می‌‏کنم بسيار به نفع آنهاست که با همکاری کامل خود با آژانس بين‌‏المللی انرژی اتمی، جهان را در باره هدف خود متقاعد کنند.
کوفی عنان افزود: ديدگاه ايرانی‌‏ها اين است که آنها بدون پيش شرط پای ميز مذاکره می‌‏نشينند و همه چيز می‌‏تواند در مذاکرات مورد بحث قرار گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما وی نگفت که از منوچهر متکی درباره اينکه آيا ايران حداقل آماده است، پيش از مذاکرات غنی سازی را به حالت تعليق درآورد يا خير.
عنان گفت: از تغيير سياست آمريکا که نشان‌‏دهنده آمادگی اين کشور برای مذاکره در صورت حل تعليق غنی‌‏سازی است، استقبال می کنم.
عنان گفت: اميدوارم همزمان با پيش‌‏روی ما، علائم ابتدايی تغيير سياست آمريکا ثمربخش باشد و هرچه زودتر شاهد پيوستن آمريکا به مذاکرات باشيم.
اين گزارش حاکی است: منوچهر متکی برای حضور در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد چهارشنبه عازم ايتاليا شده است.

Copyright: gooya.com 2016