شنبه 3 تیر 1385

متکی اظهارات اخير مقامات کانادايی را درباره اعضای هيات قضايی ايران در شورای حقوق بشر بدون‌منطق و غير قانونی دانست، ايرنا

ژنو، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۴/۰۲‬

دکتر منوچهر متکی وزير امور خارجه ايران اظهارات اخير مقامات کانادايی را بدون منطق و غير قانونی دانست.

متکی در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا در ژنو درباره ادعاهای اخير وزير خارجه کانادا درباره برخی از اعضای هيات قضايی ايران در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: کانادا پرونده بلند بالايی نزد جمهوری اسلامی ايران دارد و آنها از زمان پيروزی انقلاب اسلامی اشتباهات سياسی جدی و فاحشی را در روابط خود با جمهوری اسلامی مرتکب شده‌اند.

وزير خارجه کشورمان افزود: اين قبيل اقدامات از مخفی کردن برخی جاسوسان در سفارت اين کشور در تهران و فراری دادن آنها آغاز و تا حمايت اين کشور از رژيم جنايتکار صدام در دوران جنگ تحميلی و فراهم کردن امکانات برای آن رژيم در حمله به کشورمان هم ادامه يافت.

متکی افزود: من در مجمع عمومی سال گذشته نيز به وزير خارجه آن کشور گفتم لازم است که کانادا حد و اندازه خود را بداند و متوجه باشد که با چه کشوری سخن می‌گويد.

وی اضافه کرد: به اعتقاد جمهوری اسلامی ايران کشوری که هنوز رگه‌های مستعمره بودن از بريتانيای کبير را دارد در حد و اندازه‌ای نيست که برخی از حرفهای غير منطقی ناصحيح و غير قانونی را مطرح کند و انتظار هم داشته باشد که گوش شنوايی برای آن باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير خارجه کشورمان ادامه داد: بنابراين کانادا خيلی روشن پيام جمهوری اسلامی ايران را دريافت کرده است و از همين رو به نظر می‌رسد با حضور قوی، پررنگ و فعال جمهوری اسلامی ايران در مجامع بين‌المللی، پس از اين نيز برخی از اين مطالب بی‌اساس ادامه پيدا خواهد کرد.

پيش از اين برخی از مقامات کانادايی در اقدامی مداخله‌جويانه با ايراد اتهامات بی‌اساس عليه برخی مقامات قضايی کشورمان، از حضور آنان در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو انتقاد کرده بودند.

Copyright: gooya.com 2016