یکشنبه 4 تیر 1385

رفسنجانی: راه حصول نتيجه در موضوع پرونده هسته‌‏ای مذاکره و آرامش است، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

"هاشمی رفسنجانی" تنها راه حصول نتيجه در موضوع پرونده هسته‌‏ای جمهوری اسلامی ايران را در مذاکره و آرامش عنوان کرد.

به گزارش ايلنا، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار"عبدالله گل"، وزير امور خارجه ترکيه، تشنج و فضای تهديد در اين خصوص را به ضرر منطقه و جهان خواند و افزود: در يک فضای برابر، معقول و به دور از هياهو، با مذاکره و در نظر گرفتن ديدگاههای طرف مقابل تفاهم دور از دسترس نخواهد بود.
"هاشمی رفسنجانی" ضمن تاکيد بر حق ايران در استفاده صلح آميز از انرژی هسته‌‏ای، پيشرفتهای جمهوری اسلامی ايران در اين خصوص را در اختيار توسعه و رفاه منطقه عنوان کرد و افزود: هدف ايران از کسب اين فن آوری مقاصد صلح جويانه وعلمی است و به طور اساسی با استفاده‌‏های نظامی از اين فن آوری توسط هر کشوری مخالفيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، امنيت و آرامش منطقه را در گرو همکاريهای نزديک کشورهای همسايه عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ايران به نقش و تلاشهای ترکيه در ايجاد فضايی آرام در منطقه واقف است و اميدواريم دو کشور با همکاری خود روابط خود را تعميق بخشند.
"عبدالله گل" نيز در اين ديدار موضوع هسته‌‏ای ايران را در مرحله‌‏ای حساس بيان کرد و گفت: ترکيه به طور جدی خواهان آن است که اين موضوع از طرق ديپلماتيک و از راه گفت وگو ميان طرفين حل و فصل شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير خارجه ترکيه مکانيزم تصميم گيری در خصوص مسائل مختلف در ايران را بسيار زنده، پويا و ريشه دار عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ايران در شرايط فعلی ضمن حفظ حق خود در استفاده از انرژی هسته ای، می تواند با تصميم گيری صحيح و به موقع نتايج مثبتی را عايد منطقه و جهان کند.
"عبدالله گل" تشنج و درگيری را به زيان مردم منطقه خواند و افزود: توسعه اقتصادی و رفاه در فضای آرامش قابل حصول است و اين به نفع کل منطقه خواهد بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجانی: راه حصول نتيجه در موضوع پرونده هسته‌‏ای مذاکره و آرامش است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016