شنبه 17 تیر 1385

عباس عبدی: دانشجويان با توجه به ظرفيت‌ها و موقعيت‌شان رفتار کردند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

عباس عبدی از فعالان سياسی گفت: ما از حادثه ۱۸ تير درس نگرفتيم، خصوصا آقای خاتمی، ايشان همواره برای پرهيز از تشنج سکوت می‌کردند و همين سکوت تشنج را بيشتر می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) وی که در مراسم سالگرد ۱۸ تير سخنرانی می‌کرد در نقد سخنران قبلی اين مراسم که عليرضا علوی‌تبار بود، اظهار داشت: برخلاف ايشان اعتقاد ندارم که دانشجويان در اين حادثه مقصر بودند. معتقدم که آن‌ها با توجه به ظرفيت‌ها و موقعيت‌شان غير از اين نمی‌توانستند رفتار کنند و ما بيش از اين نبايد از آن‌ها توقع داشته باشيم.

وی تاکيد کرد: خطايی که آن موقع انجام شد، اين بود که مقابل تندروی‌ها اقدامی صورت نگرفت.

عبدی در ادامه با اشاره به عملکرد خاتمی در مقطع زمانی ۱۸ تير اعتقاد خود را اين‌گونه بيان کرد: معتقدم که ايشان اگر چه سياست پرهيز از تشنج را داشت، اما با سرعت بيشتر به سمت تشنج پيش رفت. همين مصداق در مورد سياست‌های دولتی که برنامه‌های مبارزه با فقر را پيگيری می‌کند پيش افتاده است؛ يعنی با سرعت بيشتری به سوی فقر پيش می‌روند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه‌ی ارائه‌ی تحليل‌های خود به روز ۱۹ تير آن سال اشاره و تاکيد کرد: من اين حادثه را نه بعد از گذشت ۷ سال بلکه فردای آن روز تحليل می‌کنم. ما همان موقع نيز گفتيم که اين بساط را هرچه سريع‌تر جمع کنند و آن را خاتمه دهند و تنها کسی که می‌توانست اين کار را انجام دهد شخص خاتمی بود. اين در حالی است که ايشان چنين کاری نکردند و راه حلی ديگر را پيش گرفتند، جمع کردن آن قضايا بسيار ساده بود؛ ايشان می‌توانستند به دانشجويان بگويند که تعهد می‌کنند با عاملين اين قضيه برخورد می‌کنند و تعهد خود را مشروط بقای خود می‌کردند. در ادامه اگر دانشجويان نيز گوش نمی‌کردند با آن‌ها برخورد می‌کردند که متاسفانه اين نشد و آن فاجعه پيش آمد.

وی در مورد احکام صادر شده درباره ۱۸ تير نيز گفت: از حادثه ۱۸ تير بدتر، احکامی بود که بعد از آن صادر شد، چراکه بالاخره در همه جای دنيا چنين اتفاقاتی پيش می‌آيد. پليس و ساير نيروها عصبانی می‌شوند و چنين اقداماتی را انجام می‌دهند اما احکامی که بعد از آن صادر شد به مراتب از آن حادثه بدتر است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عباس عبدی: دانشجويان با توجه به ظرفيت‌ها و موقعيت‌شان رفتار کردند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016