دوشنبه 19 تیر 1385

قائم مقام دبيرکل حزب اعتماد ملی: نيروهای اصلاح‌طلب معتقد به قانون اساسی، نظام و خط امام را گردهم می‌آوريم، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

قائم‌مقام دبيرکل حزب اعتماد ملی گفت: فرهنگ تحزب آن‌طور که بايد در کشور جا نيفتاده و احزاب جايگاه خود را پيدا نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمين رسول منتجب‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) افزود: شکی نيست که جايگاه احزاب در ايران متناسب با شان نظام جمهوری اسلامی نيست، اما مساله اينجاست که عده‌ای از ارباب قدرت و سياست با يک نگاه خاص با پديده‌ی تحزب مخالفت می‌کنند. اين افراد نه تنها درصدد گسترش فرهنگ تحزب نيستند، بلکه تلاش دارند، مطرح کنند در جامعه‌ی دينی تحزب و گروه‌گرايی امری منفی و ضد ارزش است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ تحزب با فرهنگ انحصارگرايی در جامعه کاملا متضاد است، اما متاسفانه به جای اين‌که در جامعه فرهنگ‌سازی و اجازه داده شود که احزاب با نقد حاکميت موجب رشد و آگاهی جامعه شوند، جمعی هم‌پيمان شده‌اند که از طريق رسانه‌های در اختيار خود با حزب‌گرايی مقابله کنند.

منتجب‌نيا ادامه داد: جالب آن‌جاست که اين دسته خود را طرفدار نظام و ولايت‌فقيه می‌دانند و در مناسبات مختلف از شخصيت‌هايی مثل شهيد بهشتی و امثالهم دم می‌زنند، در حالی که شهيد بهشتی موسس حزب بزرگی مثل حزب جمهوری اسلامی در کنار ساير بزرگان بود و ايشان مطرح می‌کرد که «حزب معبد من است». با توجه به اين قضيه چطور می‌شود طرفداران شهيد بهشتی، حزب را ضد ارزش قلمداد و با فرهنگ حزب‌گرايی مقابله کنند.

قائم‌مقام دبير کل حزب اعتماد ملی، در ادامه با اعتقاد بر اين‌که در انتخابات نهم رياست‌جمهوری فرهنگ تحزب پيروز شد؛ ادامه داد: در اين انتخابات احزاب پيروز شدند اما يک حزب بی‌تابلو و بی‌نام و نشان به پيروزی رسيد. اين در حالی است که احزاب شناسنامه‌دار و با سابقه با هم رقابت کردند اما نتوانستند با هم کنار بيايند و اين باعث شد که يک حزب بی‌نشان به صورت سازمان‌يافته وارد صحنه شده و به پيروزی برسد.

وی با اعتقاد بر اين‌که در انتخابات رياست جمهوری به ويژه در مرحله‌ی دوم منهای احتمال تخلف و تقلب که از سوی برخی مطرح می‌شود؛ عموم آرای صحيح به صندوق ريخته آرای حزبی بود؛ تاکيد کرد: انتخابات نهم رياست جمهوری عرصه‌ی پيروزی احزاب بود اما به شکلی ديگر. اگر احزاب قانونی با هم رقابت سالمی داشتند، يک حزب ديگر نمی‌توانست وارد صحنه شده و به پيروزی برسد؛ اما چون اين حزب وارد صحنه شد و از همه‌ی امکانات رسانه‌ای و تبليغاتی خود استفاده کرد به پيروزی هم رسيد.

وی ابراز عقيده کرد: اين حزب بی‌نام و نشان در آينده هم اگر وارد صحنه شود می‌تواند پيروز ميدان و در انتخابات تعيين کننده باشد.

قائم مقام دبيرکل حزب اعتماد ملی، گرايش عمومی را نسبت به اين حزب نوپا مثبت دانست و افزود: با توجه به اين‌که احزاب اصلاح‌طلب به لحاظ يک‌سری نابسامانی‌هايی که در تشکيلات‌شان به وجود آمده ضربه خورده‌اند و تا بخواهند به بازسازی خود بپردازند زمان می‌برد در شرايط فعلی وضعيت حزب نوپای اعتماد ملی را مثبت قلمداد می‌کنيم. اين در حالی است که در جريان راست نيز دارای اختلافات زيادی است و يک جريان نوظهور توانسته راست سنتی را تا حدودی به حاشيه براند و خود می‌خواهد جايگزين آن شود. هنوز مردم در ريشه و هويت اين جريان نوظهور دچار ترديد هستند و با اين جريان مانوس نشده‌اند. آن‌ها تنها با تکيه بر اهرم‌های قدرت پيروز ميدان شده و بر اريکه‌ی قدرت تکيه زده‌اند.

منتجب‌نيا در ميان احزاب اصلاح‌طلب و خط امامی حزب متبوعش را دارای هويتی روشن، مشخص و يک محوريت شفاف دانست و گفت: اين حزب با محوريت مهدی کروبی که برای همه‌ی مردم کاملا شناخته شده و دارای سوابق درخشان بسيار است. ميزان تعهد ايشان به نظام و ملت و آزادی‌های مشروع و البته شهامت، شجاعت و صراحت لهجه‌ی وی زبانزد خاص و عام است و در شرايط حاضر موقعيت خوبی دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قائم مقام دبير کل حزب اعتماد ملی، با اشاره به شورای مرکزی اين حزب که به گفته‌ی وی متشکل از ۶۰ نفر از نيروهای سابقه‌دار در بخش‌های اقتصادی، قانون‌گذاری، اجرايی و حتی قضايی است، افزود: اين نکته نيز يک نقطه‌ی قوت برای اين حزب محسوب می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح دفاتر استانی اين حزب نوپا و گسترش سازمان‌های آن، ادامه داد: تصور می‌کنيم اعتماد ملی تاکنون پيشرفت خوبی داشته و توانسته موفقيت‌های چشمگيری را به دست آورد. از اين رو ما به آينده‌ی اين حزب فوق‌العاده اميدواريم و فکر می‌کنيم اين حزب بتواند نيروهای اصلاح‌طلبی که به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی و خط امام پايبند هستند را گردهم آورده و سازماندهی کند.

قائم مقام دبيرکل حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا ادامه داد: قصد داريم نيروهای موثری که امروز مورد کمال بی‌مهری قرار گرفته‌اند و به صورت غيرمنصفانه تاکنون با آن‌ها برخورد شده است را به صحنه بياوريم. اين نيروها متاسفانه امروز هيچ صحنه‌ای برای عرض اندام ندارند و حتی به آن‌ها اجازه داده نشده که کوچک‌ترين فعاليتی در اين دولت داشته باشند. اميدواريم در قالب حزب اعتماد ملی، نيروهای مذکور ساماندهی شوند. ما بر آنيم که هويت، اهداف و برنامه‌های کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت خود را که در حال تبيين است به مردم ارايه کنيم و به آن‌ها بگوييم اگر ما نظام جمهوری اسلامی را قبول داريم و از آن حمايت می‌کنيم، الگوها و طرح‌های پيشنهادی ما برای حکومت اين است و مطمئنيم که در اين صورت مردم قطعا استقبال خواهند کرد. ما فکر می‌کنيم که بتوانيم در اين مسير موفقيت خوبی را کسب کنيم.

Copyright: gooya.com 2016