دوشنبه 19 تیر 1385

همايش بين‌المللی حقوق بشر در فرانسه گشايش يافت، ايرنا

پاريس، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۴/۱۹‬

دومين همايش بين‌المللی حقوق بشر با هدف "ايجاد گفت وگوی آزاد"، "تبادل عقايد و تجارب" و "شناسايی و تقويت همکاری‌ها" بين دست اندرکاران امور حقوق بشر در سطح جهانی، منطقه‌ای، کشوری و محلی در جهان، روز دوشنبه در شهر "نانت" فرانسه گشايش يافت.

به گزارش سازمان علمی، فرهنگی و آموزش ملل متحد (يونسکو) در اين همايش چهار روزه موضوعات "تبعيض نژادی در جهان و تنوع فرهنگی"، "جهانی شدن اقتصاد و حقوق بشر" و "مسووليت و همبستگی" با برپايی ‪ ۴۰‬ميزگرد به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

در اين همايش يک هزار و ‪ ۴۰۰‬نفر از مسوولان سياسی، سازمان‌های خيريه بشر دوستانه، نهادهای بين‌المللی، نمايندگان دولت‌ها، تاريخدانان و دانشگاهيان از ‪ ۵۰‬کشور جهان شرکت دارند و ‪ ۳۰۰‬مقاله در موضوعات مختلف حقوق بشر ارايه می‌شود.

همايش امسال که تا ‪ ۱۳‬ژوئن ادامه خواهد داشت، همچنين مصادف با چهلمين سالگرد تدوين و تصويب معاهدات بين‌المللی در خصوص حقوق مدنی،سياسی، اقتصادی و اجتماعی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل نيز هست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از فرانسه "ژان مارک ايرو" رييس گروه نمايندگان حزب سوسياليست فرانسه، "سگولن روايال" نامزد احتمالی رياست جمهوری فرانسه، "ژان ويو سورين" رييس سازمان عفو بين‌الملل بخش فرانسه و معاون مديرکل يونسکو در اين همايش شرکت می‌کنند.

اولين همايش بين‌الملی حقوق‌بشر در سال ‪ ۲۰۰۴‬ميلادی در شهر نانت به کمک يونسکو و مقامات اين شهر برگزار شد که در آن يک هزار نفر کارشناس، صاحبنظر و مدافع حقوق بشر از ‪ ۷۰‬کشور جهان شرکت داشتند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'همايش بين‌المللی حقوق بشر در فرانسه گشايش يافت، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016