یکشنبه 25 تیر 1385

قطعنامه انجمن دفاع از حقوق بشر ايران- مونتريال به پشتيبانی از اعتصاب غذای سه روزه

انجمن دفاع از حقوق بشر ايران- مونتريال به پشتيبانی از فراخوان آقای اکبر گنجی اعتصاب غذای سه روزه را از روز جمعه ۱۴ جولای ساعت ۱۸ آغاز و تا پايان روز يکشنبه ادامه خواهد داد.
اعضا و علاقه مندان انجمن دفاع از حقوق بشر, پاره ای از شهروندان کانادايی و فعالين سياسی به اين اعتصاب غذا پيوستند. شرکت کنندگان در اعتصاب غذا قطعنامه زير را به اتفاق آرا مورد تاييد قرار دادند:
خواست آزادی زندانيان سياسی , به رسميت شناختن حقوق و آزاديهای شهروندان و پايان دادن به بازداشت و ماکمه افراد به خاطر عقايد و نقطه نظرات سياسی آنان است.
اين خواست بعد از تجربه دهشتناک دهه ۶۰ و کشتار هزاران زندانی سياسی در سال ۶۷, همواره يکی از خواستهای مهم و اصلی جامعه ما بوده و تا هنگامی که پاسخ حکومت اسلامی به هر اعتراضی بازداشت, زندان, شکنجه و اعدام باشد, همچنان در صدر مطالبات حق طلبانه مردم کشور ما باقی خواهد بود.
ما اعتقاد داريم که تنها اقدامات هماهنگ ما در پافشاری بر پايان دادن به بازداشتها و محاکمات غير قانونی و مغاير با منشور جهانی حقوق بشر و ميثاقهای آن ميتواند سدی در مقابل اقدامات حکومت اسلامی در ادامه اين وضعيت باشد.
انجمن دفاع از حقوق بشر در ايران- مونتريال از هر گونه هماهنگی و همگامی در ميان نهادهای حقوق بشری , فعالان سياسی و فرهنگی کشورمان در دفاع متخدانه و مشترک از خقوق پايمال شده مردم ايران و زندانيان سياسی و بازداشت شدگان, استقبال کرده و دست همه آنها را برای همکاری و همراهی ميفشارد.
ما شرکت کنندگان در اين اعتصاب غذا از دولت کانادا و دولت کبک , نهادهای مدنی و حقوق بشری, تشکلهای صنفی ميخواهيم که تمام نيروی خود را برای وادار کردن حکومت اسلامی به منظور تحقق خواستهای زير بکار گيرند:
۱. آزادی کليه زندانيان سياسی که منصور اصانلو, رامين جهانبگلو موسوی خويينی نمونه هايی از آنها هستند.
۲. ازادی بيان و انديشه.
۳. آزادی و برابری حقوق زنان.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۴. آزادی مطبوعات و اجتماعات.
۵. آزادی احزاب, سازمانهای سياسی و سنديکاها و نهادهای مدنی و حقوق بشری.
۶. پايان دادن به پيگرد فعالان سياسی, فرهنگی و سنديکايی.
۷. حکوت اسلامی را در نقض مداوم حقوق بشر محکوم و از جوامع بين المللی بخواهند که در اين راستا به ما ياری رسانند.
۸. از شورای حقوق بشر سازمان ملل بخواهند که شرايط بازگشت ناظر دايمی برای رسيدگی به جرايم حکومت اسلامی فراهم نمايند.


E-mail: addhi2005@yahoo.ca
Address:
435 Succursale Victoria
Montreal, Quebec,
Canada, H3Z2V8
Tel: +۱ ۵۱۴ ۵۷۸ ۲۳۷۱
Fax: +۱ ۵۱۴ ۴۸۵ ۵۲۷۷

Copyright: gooya.com 2016