چهارشنبه 4 مرداد 1385

دادستان کل: چهار گروگان تاسوکی آزاد شدند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی


حجت‌الاسلام‌والمسلمين قربانعلی دری نجف‌آبادی دادستان کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) دادستان کل کشور درباره‌ی حادثه تروريستی تاسوکی و جاده‌ی بم - کرمان، اظهار داشت: حدود چهار نفر از کسانی که در حادثه تاسوکی گروگان گرفته شده بودند، آزاد شدند و دو، سه نفر ديگر بيشتر در اسارت نيستند. اميدواريم آن جريان فاسد و لجوج دست از لجاجت بردارد و چند نفر اسير ديگر را آزاد کند و بداند که جمهوری اسلامی با قوت در برابر اين قبيل متجاوزان به حقوق ملت خواهد ايستاد.

دری نجف‌آبادی درباره‌ی آخرين پيگير‌ی‌ها درباره‌ی الواح گلی گفت: دادستانی به عنوان وظيفه احقاق حقوق عامه و نظارت بر امور و دفاع از حقوق ملی در حال پيگيری مساله است، اما مسووليت مستقيم با دستگاه‌های ذی‌ربط است. سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری به نمايندگی از دولت مالک قانونی و شرعی آن‌هاست. بنابراين آنها بايد تقاضای استرداد دهند و کار را دنبال کنند. البته ممکن است در بعد بين‌المللی وزارت خارجه بيشتر مسووليت پيگيری داشته باشد.

دری‌نجف‌آبادی تاکيد کرد: نمی‌دانم تا به حال سازمان ميراث فرهنگی چه پيگيری‌هايی داشته است اما رعايت نکردن اين قبيل مقررات موجب سلب اعتماد بين‌المللی می‌شود. دستگاه ذيربط بايد کار را با جديت دنبال کند. ما به چند دستگاه از جمله سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری نامه نوشتيم و از آنها خواستيم که بانک اطلاعاتی جامع و کاملی را تاسيس کنند که فهرست ميراث فرهنگی در آن باشد، چه ميراثی که داخل و چه آنهايی که خارج از کشور است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در حال حاضر اطلاعات ما درباره‌ی ميراث فرهنگی کشورمان کامل و دقيق نيست. خيلی از آثار ما قاچاق و سرقت شده و خارج از ايران به فروش می‌رسد. بايد دفتر حقوقی قدرتمندی در سازمان ميراث فرهنگی ايجاد شود. متاسفانه کار کارشناسی لازم در اين زمينه صورت نگرفته و بايد کادر کارشناسی زبده در اين راستا وارد عمل شوند و از تجارب آنها استفاده شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادستان کل: چهار گروگان تاسوکی آزاد شدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016