یکشنبه 2 مهر 1385

محمد سلامتی: اظهارات برخی مسوولان موجب ترديد در سلامت انتخابات می‌شود، ايسنا

هماهنگ با ساير گروههای جبهه‌ی اصلاحات حرکت می‌کنيم

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی


دبير کل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی با ابراز نگرانی از برخی اظهارنظرها گفت: متأسفانه برخی که از ابتدا اعلام می‌کنند اجازه نمی‌دهيم تجربه‌ی مجلس ششم تکرار شود، اين معنا را می‌رساند که از هم‌اکنون درصدد هستند تدارکاتی فراهم آوردند که سلامت و آزادی انتخابات از ميان برود.

«محمد سلامتی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: متأسفانه نظرهايی که در ارتباط با انتخابات مجلس خبرگان از سوی برخی مسوولان بيان شده، باعث پديدآمدن نگرانی‌های جدی شده، به گونه‌ای که احتمال قوی‌تر می‌رود که انتخابات آن طور که بايد و شايد رقابتی و آزاد نباشد، به همين دليل، کسانی که شايستگی کانديداشدن را داشتند، بيش از پيش دچار ترديد شده‌اند و نگرانی‌های احزاب و گروه‌ها نيز به همان نسبت افزايش پيدا کرده است.

وی افزود: متأسفانه چنين جوی به برگزاری انتخابات لطمه زده و سلامت آن را به شکلی کاملا جدی تهديد می‌کند، از اين رو بايد از حالا تدارکات لازم صورت بگيرد؛ به گونه‌ای که نهادهای ذيربط را به عمل موظف کنند تا اطمينان برای احزاب و گروههای سياسی و هم‌چنين برای مردم و به‌ويژه برای نخبگان ايجاد شود.

دبير کل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی با بيان اين که اعلام مواضع از سوی برخی مسوولان ترديد ما را بيشتر کرده است، ادامه داد: نفس همسويی دولت و شورای نگهبان، چندان مشکل‌ساز نيست، نکته مهم اين است که ديدگاههای حاکم و مؤثر بايد تعديل شود تا اطمينان خاطر به وجود آيد، اکنون ديدگاه بعضی اعضای شورای نگهبان و هیأت نظارت و دولتمردان باعث ترديد می‌شود تا اطمينان خاطر.

سلامتی، در ادامه وحدت و همدلی مردم را موجب حل بسياری از مشکلات بين‌المللی خواند و تاکيد کرد: وحدت و همدلی مردم به اين امر برمی‌گردد که مشتاقانه در عرصه‌هايی که مختص آنهاست، شرکت کنند، يکی از اين عرصه‌های بسيار مهم، انتخابات است و اين وحدت و هم‌دلی زمانی به وجود می‌آيد که اقشار مختلف جامعه، اطمينان داشته باشند آرايشان از بين نمی‌رود.

وی ادامه داد: اما برخی از اظهارتی چون اين‌که «اجازه نمی‌دهيم، تجربه‌ی مجلس ششم دوباره تکرار شود»، تنها می‌تواند به وحدت ملی لطمه بزند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبير کل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی هم‌چنين با اشاره به برخورد با برخی نشريات تاکيد کرد: ايجاد محدوديت برای نشرياتی که جزء جبهه‌ی اصلاحات محسوب می‌شوند، به مصلحت نظام نيست، هم‌چنين صدا و سيما بايد تمام تلاشش را به کار گيرد تا نقشی کاملا بی‌طرفانه را ايفا کند، اما متاسفانه می‌بينيم که سعی می‌کنند به گونه‌ای وانمود کنند که در جبهه‌ی اصلاحات، تفرقه و تضاد وجود دارد که اين امر به مصلحت نظام نيست و آزادی انتخابات را خدشه‌دار می‌کند، ضمن اين که با اين کار رسالت يک رسانه‌ی ملی که بسيار مهم است، زير سؤال می‌رود؛ بنابراين، برای آن‌که جو پرنشاط و خوبی را ايجاد کنيم، هم بايد رسانه‌ی ملی خوب و بی‌طرف عمل کند و هم رسانه‌هايی که عضوی از جبهه‌ اصلاحات هستند.

سلامتی هم‌چنين درباره‌ی فعاليت‌های انتخاباتی اين سازمان گفت: سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، کماکان هماهنگ با ساير گروههای جبهه‌ی اصلاحات حرکت و سعی می‌کند مستقلا کانديدايی معرفی نکند تا وحدت نظر سريع‌تر انجام شود، هم درباره‌ی انتخابات خبرگان و هم درباره‌ی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، چرا که تمام تلاش ما افزايش وحدت و همدلی در گروه‌هاست و ادعايی نداريم که فرد يا افرادی حتما از ما در فهرست‌های انتخاباتی گنجانده شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد سلامتی: اظهارات برخی مسوولان موجب ترديد در سلامت انتخابات می‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016