چهارشنبه 5 مهر 1385

لاريجانی برای مذاکره با سولانا به برلين وارد شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژی هسته‌يی


علی لاريجانی صبح امروز (چهارشنبه) برای مذاکره با خاوير سولانا به برلين وارد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از دبيرخانه‌ی شورای عالی امنيت ملی کشورمان، دکتر علی لاريجانی، دبير اين شورا صبح امروز برای مذاکره با خاوير سولانا، رييس سياست خارجی اتحاديه‌ی اروپا به برلين وارد شد.

پيش از اين وزير امور خارجه‌ی کشورمان با بيان اين‌که سولانا و لاريجانی امروز در اروپا ديدار می‌کنند، گفته بود که با توجه به فضای تفاهم و درک متقابلی که در دور قبلی اين گفت‌و‌گوها وجود داشته، تهران نسبت به نتيجه‌ی اين گفت‌وگوها خوشبين است.

متکی هم‌چنين اظهار داشت که اکنون به نظر می‌رسد اروپا در اين که راه حل ديپلماتيک را در خصوص برنامه‌ی صلح آميز هسته‌يی ايران دنبال کند، يکپارچه شده و ما نيز معتقديم تصميم آنان مبنی بر تاکيد بر ادامه‌ی مذاکرات، تصميمی منطقی و واقع‌بينانه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه نيز عدم قطعيت مذاکرات سولانا - لاريجانی که آخرين دور از آن در وين انجام شد منعکس کننده‌ی حساسيت ديپلماسی درگير در اين مساله است.

قرار بود اين دو ديپلمات هفته‌ی گذشته در حاشيه‌ی مجمع عمومی سازمان ملل در نيويورک با يکديگر ديدار کند، اما اين اتفاق رخ نداد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، اين دور از مذاکرات آخرين فرصت تهران برای پذيرش مجموعه‌ی پيشنهادی پنج عضو دايم شورای امنيت و المان در نظر گرفته می‌شود.

روزنامه‌ واشنگتن تايمز روز سه‌شنبه به نقل از مقامات دولت بوش ادعا کرد، ايران به توافقی نزديک است که تعليق غنی‌سازی اورانيوم را شامل می‌شود، اما خواهان آن است که اين توافق شرطی را مبنی بر سری نگهداشتن تعليق موقت شامل شود.

به گزارش ايسنا، اين روزنامه‌ی آمريکايی هم‌چنين ادعا کرد: خاوير سولانا، رئيس سياست خارجی اتحاديه‌ی اروپا به همراه علی لاريجانی ، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران بر روی توافقی در خصوص تعليق غنی‌سازی کار کرده است که ممکن است اين هفته تکميل شود و به ادعای مقامات آمريکايی تعليق غنی‌سازی اورانيوم از سوی ايران۹۰ روزه خواهد بود تا اينکه گفت‌وگوی بيشتری بتواند با کشورهای مختلف اروپايی انجام گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين درحالی است که سعيدی ، معاون رييس سازمان انرژی اتمی کشورمان ، روز سه‌شنبه‌ در مسکو به پرسش خبرنگاران درباره اين ادعای مقامات آمريکايی پاسخ داد و ضمن تکذيب آن گفت:« اينها نکاتی نيستند که در مذاکرات آينده مطرح می‌شود. همان‌طور که آقای لاريجانی مطرح کرده‌اند، پيشنهاد ۱+۵ مبنای مذاکرات آتی ما با نماينده‌ی ۱+۵ خواهد بود.»

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجانی برای مذاکره با سولانا به برلين وارد شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016