سه شنبه 11 مهر 1385

مجلس به طرح انگشت‌نگاری از اتباع آمريکايی رأی مثبت داد، فارس

خبرگزاری فارس: مجلس شورای اسلامی با اکثريت قاطع به يک فوريت طرح لزوم بازرسی و انگشت نگاری اتباع آمريکايی در مبادی ورودی کشور رای مثبت داد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در ادامه جلسه علنی امروز مجلس يک فوريت طرح لزوم بازرسی و انگشت نگاری اتباع آمريکايی در مبادی ورودی کشور در دستور کار نمايندگان مجلس قرار گرفت و با ۱۹۷ رای مثبت، ۴ رای مخالف و يک رای ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماينده حاضر به تصويب رسيد.
در صورت تصويب نهايی اين طرح دولت موظف خواهد شد نسبت به ايجاد امکانات لازم در مبادی ورودی کشور برای بازرسی دقيق و انگشت نگاری از اتباع آمريکايی که وارد کشور می‌شوند اقدام نموده و از طريق گماردن ماموران خبره با داشتن بايگانی کامل از سوابق، نسبت به عدم ورود افراد و عناصر نامطلوب آمريکايی و مخل به امنيت کشور جلوگيری کند.
اين قانون از تاريخ ابلاغ لازم الاجرا خواهد بود و به محض لغو مقررات مشابه در کشور آمريکا، اين قانون به تعليق در می‌آيد.
علاء الدين بروجردی در لزوم فوريت اين طرح گفت: مدتهاست که هيئت‌های ورزشی، اساتيد دانشگاه‌ها و هيئت‌های علمی آمريکا از هموطنان ما در مبادی ورودی کشورشان انگشت نگاری می‌کنند و برخورد تحقير آميز و توهين آميزی را اعمال می‌کنند، لذا با توجه به وظيفه ما در دفاع از حقوق ملت و حق عمل متقابل، اين حق برای مجلس وجود دارد که ما نيز در اين زمينه قانونگذاری کرده و آن را به دولت ابلاغ کنيم.
وی در توضيح علت فوريت اين طرح اظهار داشت: اخيرا مجلس نمايندگان آمريکا و سنا با يک شتاب قانونی را مصوب کرده و رئيس جمهور آمريکا هم آن را تصويب کرده و حتی بيانيه‌ای عليه ايران صادر شد و اقدام جديدی را شروع کردند که بسيار فراتر از طرح تحريم ايران است.
بروجردی گفت: همان طور که از نام جديد اين قانون بر می‌آيد آمريکايی‌ها تحت عنوان قانون حمايت از آزادی ايران، مصوبه‌ای را گذراندند که يکی از بندهای آن تحريم ايران، تحريم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای و برقراری دموکراسی در ايران است و در واقع اين حق را به صورت قانونی به آمريکا می‌دهد که در همه شئون داخلی ايران دخالت کند.
رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس تصريح کرد: طبق بيانيه الجزاير دولت آمريکا متعهد است که در امور داخلی ايران دخالت نکند.
وی گفت: علت اين که آمريکايی‌ها چنين اقدامی را انجام داده‌اند به خاطر شکست‌های متعدد آنها در عرصه‌های مختلف سياسی است.
نماينده بروجرد خاطرنشان کرد: آمريکايی‌ها امروز در اوج ناموفقيت هستند به طوری که در عراق تروريست‌ بيداد می‌کند و افغانستان نيز وضعيت مشابهی‌ دارد، در لبنان نيز که آمريکا با حمايت خود آن را به درازا کشاند و پرونده هسته‌ای ايران را که فکر می‌کردند در فصل ۷ موجب تحريم می‌شود نشد و امروز اين قانون جديد را گذراندند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار داشت: وظيفه ما به عنوان نمايندگان اين است که به صورت متقابل و در جهت دفاع از اين حقوق اين اقدام را انجام دهيم تا پس از تصويب آن وقتی يک آمريکايی وارد ايران بشود همان طور که از ايرانيان بازرسی و انگشت نگاری می‌شود، عمل متقابلی صورت گيرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجلس به طرح انگشت‌نگاری از اتباع آمريکايی رأی مثبت داد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016