چهارشنبه 12 مهر 1385

سخنگوی وزارت خارجه‌ آمريکا: ايران فقط تا شنبه برای پاسخ‌گويی وقت دارد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژی هسته‌يی


يک مقام عالی‌رتبه‌ی آمريکايی گفت که آمريکا به مذاکره‌کنندگان اروپايی تا روز شنبه فرصت می‌دهد که ايران را به تعليق غنی‌سازی اورانيوم متقاعد کنند و پس از آن در صورت خودداری تهران از پذيرش اين کار تحريم‌ها را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) خبرگزاری فرانسه گزارش داد، تام کيسی، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی آمريکا روز سه‌شنبه مدعی شد، تماس‌های خاوير سولانا، رييس سياست خارجی اتحاديه‌ی اروپا و علی لاريجانی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران در رسيدن به توافق با ايران در خصوص تعليق شکست خورده است.

وی افزود:‌ هيچ تغييری در موضع ايران که براساس آن تصميمی برای تعليق از جانب آن‌ها وجود ندارد حاصل نشده است.

نيکلاس برنز، معاون امور سياسی وزارت امور خارجه‌ی آمريکا نيز به روزنامه‌ی واشنگتن تايمز گفت که لازم است تهران تعهدی روشن در خصوص تعليق را تا روز شنبه اعلام کند و در غير اين صورت با تحريم روبرو خواهد شد.

برنز گفت: اگر پاسخ ايران "شايد" باشد به معنای خير است.

وی ادامه داد: اگر پاسخ "تمايل داريم در اين باره بيشتر مذاکره کنيم" باشد چهار ماه است که در اين باره مذاکره شده است.

برنز همچنين پيشنهاد تعهد رسمی آمريکا مبنی بر عدم حمله‌ی نظامی به ايران را به عنوان بخشی از يک معامله رد کرد و گفت که واشنگتن نمی‌خواهد به ايران تضمين امنيتی بدهد و علت آن نگرانی‌هايی است که درباره‌ی حمايت اين کشور از شبه نظاميان در منطقه به ويژه حزب‌الله و حماس وجود دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون وزير امورخارجه‌ی آمريکا با اشاره به جنگ اخير رژيم‌ صهيونيستی با لبنان و متهم کردن ايران و سوريه به دخالت در آن گفت: آنچه در تابستان در اين جنگ ديديم فقط يک جنگ مرزی نبود، ما آن را به عنوان عنصری جديد در خاورميانه ديديم؛ يعنی دخالت ايران و سوريه.

وی با تروريسم خواندن ايران و سوريه و گروه‌های مقاومت مدعی شد: ما نسبت به رشته‌ی تروريسم يعنی ايران، سوريه، حزب‌الله و حماس بسيار نگرانيم و فکر می‌کنيم آن‌ها اقدامتشان را هماهنگ می‌کنند و ما تلاش می‌کنيم مانع از آن شويم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوی وزارت خارجه‌ آمريکا: ايران فقط تا شنبه برای پاسخ‌گويی وقت دارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016