چهارشنبه 19 مهر 1385

مديران سياسی ۱+۵ امروز درباره‌ ايران مذاکره می‌کنند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژی هسته‌يی

مقامات عالی رتبه‌ی پنج عضو دايم شورای امنيت و آلمان امروز (چهارشنبه) ‌درباره‌ی تحريم‌های احتمالی عليه ايران بر سر برنامه‌ی هسته‌يی‌اش مذاکره می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل از شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی روسيه گزارش داد: نيکلاس برنز، معاون امور سياسی وزير امور خارجه‌ی آمريکا و همتايانش در انگليس، فرانسه، آلمان، روسيه و چين روز چهارشنبه از طريق ويدئو کنفرانس درباره اينکه چه چيزهايی بايد در فهرست تحريم‌های سازمان ملل عليه ايران لحاظ شود، مذاکره می‌کنند.

مک کورمک گفت که شورای امنيت اولويت را برای بررسی تحريم‌ها عليه کره‌ی شمالی قرار می‌دهد که روز دوشنبه اعلام کرد ابزاری هسته‌يی را آزمايش کرده است.

وی افزود که قطعنامه کره‌ی شمالی مطمئنا سريعتر از قطعنامه‌ی ايران پيش خواهد رفت.

اين گزارش حاکی است، روسيه بهترين رويکرد در مساله هسته‌يی ايران را ديپلماسی می‌داند و آمريکا حرکت به سوی تحريم‌ها را رهبری می‌کند واشنگتن معتقد است که تحريم بخشی از ديپلماسی است و شورای امنيت به ايران هشدار داده است که با ناديده گرفتن ضرب‌الاجل قطعنامه‌ی ۱۶۹۶ با پيامدهايی روبرو خواهد شد.

خبرگزاری رويتر به نقل از مک کورمک نوشت که پس از مذاکرات چهارشنبه سفيران کشورها در سازمان ملل مساله‌ی تحريم‌ها را بررسی و تهيه‌ی پيش‌نويس قطعنامه را آغاز خواهند کرد.

وزيران امور خارجه‌ی گروه شش در نشستی که روز جمعه در لندن داشتند تصميم گرفتند بررسی تحريم‌ها عليه ايران را به علت بی‌اعتنايی‌اش به درخواست‌ها برای تعليق برنامه‌ی غنی‌سازی اورانيوم آغاز کنند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: طرح‌های تدوين قطعنامه‌ی تحريم ايران گرفتار اعلام انجام آزمايش هسته‌يی کره شمالی شد.

کاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ی ايران در يک سری از مصاحبه‌های تلويزيونی گفت به رغم تحولاتی که در شمال شرقی آسيايی رخ داده است، اقدام موازی برای تدوين قطعنامه‌ی تحريم‌ها عليه ايران در حال انجام است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رايس گفت: آمريکا کاملا قارد است به طور همزمان به چندين مشکل بپردازد.

وزير امور خارجه‌ی آمريکا ادامه داد: اضطرار مساله‌ی کره‌ی شمالی فوق العاده است شکی نيست که متن تاکنون آن نوع پاسخ از سوی جامعه‌ی جهانی را شاهد نبوده‌ام.

وی اذعان داشت که سرعت مذاکرات درباره‌ی قطعنامه‌ی تحريم ايران آهسته‌تر از مساله‌ی کره‌ی شمالی پيش خواهد رفت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مديران سياسی ۱+۵ امروز درباره‌ ايران مذاکره می‌کنند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016