شنبه 14 اردیبهشت 1387

منوچهر متکی: ۱+۵ در بسته پيشنهادی جديد خود وارد مرزهای ممنوعه نشود، مهر

وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران دريافت بسته پيشنهادی از ۱+۵ را تائيد نکرد و در عين حال هشدار داد که اين گروه در ارائه پيشنهادات خود وارد مرزهای ممنوعه نشود.
به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متکی وزير امور خارجه ظهر امروز در کنفرانس خبری مشترک با ابوبکر عبدالله القربی، همتای يمنی خود اخبار منتشر شده مبنی بر اينکه ۱+۵ در جريان نشست اخير خود با ارسال نامه ای به ايران ضمن تکرار مشوق ها خواستار تعليق غنی سازی از ايران شده اند را تاييد نکرد.

وی با يادآوری ديدارش با وزير خارجه انگليس در کويت افزود: در ملاقاتی که در حاشيه اجلاس همسايگان عراق در کويت با وزير خارجه انگليس داشتم ايشان به جلسه ای که طی روز گذشته برگزار شد اشاره کرده و اعلام کرد که قرار است نامه ای از سوی ۱+۵ برای ايران ارسال شود.

متکی افزود: بنده در اين نشست به وزير خارجه انگليس گفتم که شما بر اينکه کلمه ممنوعه چيست وقوف داريد و لذا توجه داشته باشيد که در اين نامه وارد مرزهای ممنوعه نشويد.

وزير خارجه همچنين تدوين بسته جديد از سوی ايران برای مديريت مسائل و مشکلات جهانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: علاوه بر اين جمهوری اسلامی ايران با نگاهی وسيع تر در خصوص مسائل بين المللی و منطقه ای در تدارک تهيه بسته ای پيشنهادی با هدف ايجاد فرصت جهت گفتگوهای سازنده برای حل مشکلات در حوزه های مختلف است.

وی همچنين در پاسخ به سئوالی ديگر مبنی بر اينکه آيا ايران پس از روسيه با کشور ديگری در خصوص بسته پيشنهادی جديدش گفتگو خواهد کرد؟ اظهار داشت: در جريان سفر اخير هيئت روسی به تهران محورهای کلی بسته مذکور با اعضای اين هيئت مطرح شد و روسيه در جريان نوع نگاه، اهداف و انگيزه های جمهوری اسلامی ايران در خصوص رويکرد جديد در اين بسته قرار گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

متکی همچنين از اشتياق کشورهای ديگر برای قرار گرفتن در جريان جزئيات اين بسته خبر داد و گفت: طرف های ديگری نيز اشتياق دارند تا در جريان اين ابتکار جمهوری اسلامی ايران قرار گيرند که بر اساس درخواست آنها هماهنگی هايی در جريان است که پس از نهايی شدن به اطلاع عموم خواهد رسيد.

وزير خارجه در پاسخ به اين پرسش که آيا ايران پيشنهاد ۱+۵ برای توقف غنی سازی اورانيوم در قبال دريافت مشوق های جديد را رد می کند، گفت: ما هنوز نامه ای در اين باره دريافت نکرده ايم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'منوچهر متکی: ۱+۵ در بسته پيشنهادی جديد خود وارد مرزهای ممنوعه نشود، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016