دوشنبه 27 آذر 1385

مهدي كروبي: به هيچ وجه عقب‌نشيني نخواهيم كرد، در همه حال از آراي مردم صيانت مي‌كنيم، ايسنا

يكي از اعضاي شوراي مركزي حزب اعتماد ملي به نقل از مهدي كروبي گفت: ما با امكانات كمي كه داشتيم در صحنه‌ي انتخابات حاضر شديم، نظام جمهوري اسلامي متعلق به همه‌ي مردم است و ما نيز بخشي از مردم هستيم، لذا تا آخر ايستاده‌ايم و به هيچ وجه عقب‌نشيني نخواهيم كرد.


علي يعقوبي در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به جلسه‌ي شوراي مركزي حزب اعتماد ملي خاطرنشان كرد: در اين جلسه طبق آمار اعلام شد كه از بين 33 نفر كانديداي اختصاصي حزب 13 نفر از آنها براي خبرگان راي آوردند.


وي گفت: از تعداد 37 نفر كانديداهاي اشتراكي حزب اعتمادملي با جامعتين نيز تعدادي از آنها توانستند حائز راي شوند كه در مجموع حدود 40 نفر از كانديداهاي مورد حمايت اعتماد ملي توانستند در كل استانها به غير از تهران به مجلس خبرگان چهارم راه يابند.


اين عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي با بيان اين كه از تعداد 16 استان كه تاكنون آراي شوراها در آنها شمارش شده اكثريت با اصلاح‌طلبان و حزب اعتماد ملي بوده است افزود: در جلسه‌ي شب گذشته‌ي اعتماد ملي تاكيد همه‌ي اعضا در اين راستا بود كه از آراي مردم صيانت شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يعقوبي در ادامه با اشاره به اظهار تاسف اعضاي حزب متبوعش از نحوه‌ي شمارش آرا‌ تصريح كرد: همه‌ي اعضا از اطلاع‌رساني ضعيف درباره‌ي شمارش آرا‌ نگران بودند.


اين عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي هم‌چنين با اشاره به سخنان دبيركل حزب متبوعش در جلسه‌ي يكشنبه شب شوراي مركزي اين حزب گفت‌: آقاي كروبي در اين جلسه مطرح كرد ما از ماه‌ها پيش اعلام كرده بوديم در انتخابات شركت فعال داريم و در وضعيتي كه بعد از انتخابات رياست‌جمهوري نهم، مجلس و شوراهاي دوم، اصلاح‌طلبان با آن دست به گريبان بودند و تقريبا اكثر نيروهاي ما در انزوا هستند، باز در عرصه حاضر مي‌شويم و مردم را نيز به اين كار دعوت مي‌كنيم.


وي گفت: كروبي بر صيانت از آراي مردم تاكيد كرد و افزود ما با امكانات كمي كه داشتيم در صحنه حاضر شديم و هم اكنون انتظار داريم از آراي ملت صيانت كامل شود.


يعقوبي اظهار نگراني دبير كل حزب اعتماد ملي را نسبت به وضعيت پيش‌آمده بعد از انتخابات مورد توجه قرار داد و گفت‌: ايشان در اين جلسه به ديدار خود با هاشمي رفسنجاني و تماس‌هاي تلفني با سيد محمدخاتمي اشاره كرد و گفت آقايان خاتمي و هاشمي نيز نسبت به وضعيت پيش‌ آمده گله داشتند و نگران بودند.


اين عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي به نقل از مهدي كروبي اضافه كرد: نظام جمهوري اسلامي متعلق به همه‌ي مردم است و ما نيز بخشي از مردم هستيم. ما تا آخر ايستاده‌ايم و به هيچ وجه عقب‌نشيني نخواهيم كرد و در همه حال از آراي مردم صيانت مي‌كنيم.


وي اضافه كرد:‌ در جلسه‌ي يكشنبه شب اعتماد ملي همه در خواست داشتند تمهيداتي انديشيده شود تا شمارش آرا سريع‌تر و دقيق‌تر انجام شود.


يعقوبي با اشاره به نامه‌ي نمايندگان اقليت مجلس شوراي اسلامي به رييس مجلس و بيان اعتراض آنها نسبت به وضعيت شمارش آرا‌ ادامه داد: اين نمايندگان در نامه‌ي خود به حداد عادل تاكيد داشتند كه اطلاع‌رساني دقيق و صريح در مورد آراي مردم صورت گيرد.

Copyright: gooya.com 2016