دوشنبه 25 دی 1385

چون به کسی وابسته نيستم گرفتارم، گفتگوی "مهر" با شهرام جزايری در حاشيه محاکمه

- در ايران به راحتی می شود پولدار شد
- ۱۶۰ ميليارد تومان سرمايه دارم
- به شيوه پول درآوردنم افتخار می‌کنم!


چهارمين جلسه محاکمه شهرام جزايری عرب، متهم رديف اول پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصيل مال از طريق نامشروع صبح امروز در شعبه ۱۱۹۲ مجتمع ويژه امور اقتصادی و به رياست قاضی وحيد کربلايی آقاملکی برگزار شد.
آنچه در پی می آيد حاشيه های خبرنگار مهر از اين جلسه است:

* شهرام جزايری در اين جلسه دفاع از خود را با ژستی کاملا معنوی، اينگونه آغاز کرد: بسم الله الرحمن الرحيم، الحمدلله رب‌ العالمين؛ آنان که عمل صالح کردند و نيکوکاری را پيشه نمودند ، سرانجام در بهشت خدا جای گرفتند. جهان هستی يک سور الهی است و ما همه مهمان خداييم و در اين مهمانی الهی، بايد از نعمت های خدا نهايت بهره را ببريم.

* متهم در ادامه، نگاهی مظلومانه به حاضرين در جلسه انداخت و خطاب به جمع حاضر در جلسه دادگاه ادامه داد: مبنای پرواز انسان عشق معنوی است.

* متهم با بيان اينکه مسير اصلی زندگی بايد مورد تاييد ذات اقدس الهی باشد، گفت: مسيرهای فرعی زندگی همه سياست بازی است و دنيا يک گذرگاه موقت است.

* در تمام مدت دادگاه، شهرام جزايری را زير نظرداشتم، خنده های همراه با بی خيالی او برايم بسيار سئوال برانگيز بود!

* متهم مرتبا از قاضی دادگاه با واژه های محترمانه " بزرگوار" و " صبور" می خواست که رايی عاقلانه و عادلانه و در اعلام بيگناهی صادر کند.

* جالب اين جا بود که متهم با قيافه ای کاملا حق به جانب و دلسوزانه، هرگونه رايی غير از رای برائت را از سوی دادگاه موجب وارد آمدن خسارات هنگفت به" بيت المال و حق الله" دانست! ظاهرا متخصصان امر بايد روشن کنند چه رابطه ای بين شهرام جزايری و بيت المال و حق الله می تواند وجود داشته باشد!

* شهرام جزايری در سخنانش همواره بر اين موضوع تاکيد می کرد که هيچگونه سوء نيت و جرمی در فعاليت های اقتصادی اش ، قابل احراز و اثبات نيست! وی همچنين از دادگاه و قوه قضاييه مرتبا پرداخت خسارت مادی ۵ سال توقيفش را درخواست می کرد!

* متهم پس از طرح درخواست خسارت از محضر دادگاه گفت : تنها راه جلب رضايت ديون بلاتکليف و خسارات وارده ، رای هوشمندانه دادگاه در اعلام برائت و بی گناهی من است.

* جزايری در پايان سخنانش گفت : بر مبنای عدالت می‌خواهم در کنار خانواده ام باشم و بعد از اين دادگاه به زندان اوين بر نگردم.

***

- در حاشيه جلسه محاکمه، خبرنگار مهر فرصت يافت تا دقايقی را بی پرده با شهرام جزايری صحبت کند که ماحصل آن در پی می آيد .

س: فکر می کنيد که دادگاه چه حکمی را برای شما صادر کند؟

جزايری : بعيد می دانم که مجازات حبس برايم در نظر گرفته باشند.

س: چه شد که کار شما به اينجا کشيد؟

جزايری : خيلی از آقا زاده هايی که فساد مالی دارند، به خاطر وابستگی هايشان آزادانه می گردند اما من چون به هيچ حزب و جناحی وابسته نيستم، گرفتار شده ام.

س: در حال حاضر شما چقدر سرمايه داريد؟

در حالی که با با آستينش بازی می کرد ، جواب داد : در حال حاضر من ۱۶۰ ميليارد تومان سرمايه دارم.

س: اين همه پول را با اين سن کمتان از کجا آورده ايد؟

جزايری : ما کشور خيلی خوبی داريم که می شود خيلی خوب در آن ثروتمند شد.

س: پرسيدم اصل کسب سرمايه که يک اصل مقدس است، سر جای خودش، اما در تفسير اين سخن امام علی (ع) که فرمود : "هيچ سرمايه و ثروتی انباشته نمی شود مگر اينکه حق مظلومان و محرومان جامعه برای آن پايمال شده است" چه می گوييد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جزايری با آشفتگی گفت : غلط می کند کسی که به من بگويد من حق کسی را خورده ام ، اگر مرا گرفتند به خاطر اين بود که اولا به هيچ جا وصل نبودم و ثانيا از اينکه من آدم دست و دلبازی بودم و راه پولدار شدن را به بقيه نشان می دادم می ترسيدند!

وی ادامه داد : اسلام برای سرمايه ارزش قائل است و اين سرمايه خديجه بود که اسلام را گسترش داد.

به او گفتم : اولا اسلام هر سرمايه ای را ارزشمند نمی داند و سرمايه ای در اسلام ارزش دارد که پاک و حلال باشد و ثانيا تنها سرمايه و پول را عامل گسترش اسلام دانستن، جهل محض به تاريخ اسلام و ظلم به پيامبر است.

جزايری عرب که نشان داد در پريدن از شاخه ای به شاخه ديگر و عوض کردن موضوع بحث استاد است ، گفت : در هر حال من به کارم و به شيوه پول در آوردنم افتخار می کنم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چون به کسی وابسته نيستم گرفتارم، گفتگوی "مهر" با شهرام جزايری در حاشيه محاکمه' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016