چهارشنبه 25 بهمن 1385

علی مزروعی: بستر لازم برای تشکيل سازمان سياسی اصلاح‌طلبان وجود ندارد، ايسنا

داشتن دو يا سه حزب فراگير از لوازم نهادينه‌شدن دموکراسی است

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

يک عضو دفتر سياسی جبهه مشارکت ايران اسلامی معتقد است تا زمانی که زمينه مناسب برای فعاليت احزاب فراهم نشود، امکان تشکيل سازمان سياسی اصلاح‌طلبان وجود ندارد.

رجبعلی مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به تنوع احزاب و گروه‌ها در عين حال از آن‌چه ان را نبود ميدان فعاليت درست برای احزاب خواند انتقاد کرد.

وی در ادامه تشکيل سازمان‌ سياسی را نوعی آرزو برشمرد و گفت: فکر نمی‌کنم تا وقتی که زمينه و بستری برای تفاهم و ادغام احزاب فراهم نشود، چنين بحث‌هايی جواب دهد.

اين فعال سياسی افزود: وقتی دموکراسی می‌تواند در کشور نهادينه شود و جوابگو باشد که به دو يا سه حزب اما فراگير و کارآمد دست پيدا کنيم، ولی امکان عملياتی شدن چنين طرحی در کوتاه‌مدت به دليل فراهم‌نشدن زمينه و بسترهای لازم و به لحاظ شاخصه‌های فرهنگی، سياسی و اجتماعی وجود ندارد.

وی ادامه داد: ضمن اين که در جامعه ما گرايش‌های فکری و سياسی در قالب احزاب و گروه‌ها خيلی شفاف و روشن نيست و اگر بخواهند در کنار هم قرار بگيرند، بايد تکليفشان در مسائل فکری و سياسی مورد تفاهم و تعامل روشن شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مزروعی با تاکيد بر اين که برای اين موضوع در درازمدت نمی‌توانيم حکم دهيم، گفت: در درازمدت ممکن است جامعه دچار تحولاتی شود و بسترها و شرايط جديد شکل گيرد.

وی در پايان به ايسنا گفت: قطعا اگر جامعه‌ی ما رو به تکامل رفت و تحولات درستی سپری شد، يکی از لوازم نهادينه شدن دموکراسی و آزادی اين است که دو يا سه حزب کارآمد و فراگير داشته باشيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی مزروعی: بستر لازم برای تشکيل سازمان سياسی اصلاح‌طلبان وجود ندارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016