جمعه 25 خرداد 1386

صفار هرندی: بودجه قرآنی و فعاليت های مذهبی وزارت ارشاد ۱۰ برابر شد، فارس

خبرگزاری فارس: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۰ برابر شدن بودجه قرآنی و فعاليتهای مذهبی اين وزارتخانه در يک سال و نيم گذشته خبر داد.


محمدحسين صفارهرندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرمسار افزود: سياست کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ترويج اصول مذهبی و دينی و نهادينه ساختن انديشه والای اسلامی و بومی در نقاط مختلف کشور استوار است و قصد دارد طی يک برنامه مدون، توليدات فرهنگی و هنری استانها را بومی سازد.
به گفته وی، از زمان تشکيل دولت نهم تاکنون توجه بسيار زيادی به اصول و مبانی دينی در وزارت ارشاد شده و بودجه فعاليتهای قرآنی اين وزارت خانه تا ۱۰ برابر افزايش يافته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی تصريح کرد: هم اکنون گروه‌های زيادی با ارائه و اجرای برنامه‌های قرآنی، از بودجه ۵۰ ميليارد ريالی اين وزارتخانه در بخشهای مختلف استفاده می‌کنند.
صفارهرندی تصريح کرد: بودجه فعاليت‌های فرهنگی و هنری استانهای مختلف کشور امسال رشد مناسبی داشته و در برخی استانها، از ۱۶۰ ميليون ريال در سال گذشته به بيش از يک ميليارد ريال رسيده است.
وی همچنين از اجرای ۱۵۰ برنامه بنيادی در بخشهای فرهنگ و هنر در کشور خبر داد و گفت: با بهره برداری و اجرای اين برنامه‌ها و طرحها، امسال بسياری از مشکلات فرهنگی و هنری نقاط مختلف کشور رفع می‌شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تجهيز هر طرحی از جمله مجتمع‌های فرهنگی و هنری، کتابخانه‌ها، تالارهای نمايش و نگارخانه‌ها که تاپايان امسال عمليات اجرايی آن به پايان برسد، به سرعت با اختصاص اعتبار انجام خواهد شد.
صفار هرندی تصريح کرد: سفرهای استانی هيئت دولت سبب شد تا بسياری از طرحهای نيمه تمام به پايان برسد و طرحهای جديدی در حوزه فرهنگ و هنر آغاز شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی گفت: برای انجام فعاليتهای فرهنگی و هنری در استان سمنان نيز ۲ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال بودجه پيشنهاد شده است که در صورت تصويب نهايی هزينه می‌شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، سهم اين وزارتخانه برای استفاده از تسهيلات بنگاه‌های زودبازده اقتصادی را حدود ۲ هزار ميليارد ريال در سال اعلام کرد و گفت: مشکلات زيادی در جذب و هزينه اين تسهيلات وجود دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صفار هرندی: بودجه قرآنی و فعاليت های مذهبی وزارت ارشاد ۱۰ برابر شد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016