دوشنبه 4 تیر 1386

سه بانک ژاپنی انجام معاملات جديد با ايران را رد کردند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

سه بانک بزرگ ژاپنی انجام تجارت جديد در ايران را رد کردند.
به گزارش «ايلنا», روزنامه انگليسی «فايننشال‌‏تايمز» نوشت: «منابع رسمی و بانکی گفتند که سه بانک بزرگ ژاپنی اعطای وام به ايران را محدود کردند و درخواست تهران برای پرداخت هزينه واردات نفت به ارزی غير از «دلار» آمريکا را رد کردند. آنها افزودند که بانک‌‏های «توکيو ميتسوبيشی يو اف جی»، «ميزوهو کورپوريت» و «سوميتومو ميتسوی» ماه آوريل به مقام‌‏های ايران اطلاع دادند که تجارت جديدی در ايران انجام نمی‌‏دهند.»
بنابراين گزارش، يکی از بانکداران که خواست نامش بيان نشود، گفت: «اقدام اين بانک‌‏ها به دنبال فشار واشينگتن انجام شده است و منعکس‌‏کننده موضع تند «شينزو آبه» نخست‌‏وزير ژاپن در قبال ايران است.»
همچنين يک بانکدار و يک مقام انرژی ژاپن ماه آوريل گفتند که ايران به نهادهای تجاری ژاپن پيشنهاد کرده است که به ارزی غير از «دلار» آمريکا پول نفت ايران را بپردازد. مقام ژاپنی مذکور گفت که شرکت‌‏های تجاری پس از مشورت با دولت ژاپن، پرداخت پول غير از «دلار» را رد کردند اما مقام انرژی ژاپنی نفوذ دولت در اين باره را رد کرد و گفت که اين موضوع به بخش خصوصی مربوط می‌‏شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بانک «توکيو ميتسوبيشی» توقف تجارت با ايران را تاييد کرد اما جزييات آن را بيان نکرد. بانک «ميزوهو» نيز اعلام کرد که تجارت با ايران را بسيار اندک کرده است اما تصميم برای توقف تجارت با ايران را تاييد نکرد.
براساس اين گزارش, ايران به دليل نگرانی از مسدود شدن دارايی‌‏هايش به دلار از سوی مقامات آمريکايی، از شريکان تجاری خود درخواست کرده است تا هزينه آنها را به ارزی غير از دلار پرداخت کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سه بانک ژاپنی انجام معاملات جديد با ايران را رد کردند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016