جمعه 30 فروردین 1387

فرمانده نيروی زمينی: تحريم‌ها برای ما برکات خوبی داشت، فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده نيروی زمينی ارتش گفت:ما در رژه ۲۹ فروردين نشان داديم که دنيای استکبار اگر تحريم های خود را متوجه جمهوری اسلامی ايران کرد اين تحريم ها برای ما برکات خوبی را داشت.


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس،محمد حسن دادرس فرمانده نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران سخنران پيش از خطبه‌های اين هفته نماز جمعه تهران با بيان مهمترين اتفاقات در سال جديد، روز ارتش را مهمترين اتفاق سال جاری دانست و گفت: روز ۲۹ فروردين سرمايه ملی برای ما است و در اين روز رژه باشکوهی تقديم مردم ايران شد و ۲۰۰ فروند جنگنده و بالگرد در آسمان تهران به پرواز درآمد و پيام بزرگی برای دشمنان که نيت های شومی را نسبت به کشور ما در سر دارند، بود.
وی در ادامه گفت:با توجه به تحريم هايی که در چند سال گذشته متوجه کشور ما بود ما مقتدرتر از هر زمان يعنی ابتدای انقلاب ،امروزه تجهيزات خود را در خدمت انقلاب قرار داده‌ايم.
دادرس با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان نوآوری و شکوفايی توسط مقام معظم رهبری گفت:ما از ابتدای انقلاب در حال حرکت بوديم و هر سال برای ما بهتر از سال قبل بود و امروزه به اين مرحله از توانايی رسيده و تغييرات مثبت و رو به جلو بوده است. و اينکه ايشان می خواهند باز هم شکوفايی در سايه نوآوری را برای کشور داشته باشيم چه تکليفی را بر ما ايجاد می کند ؟
فرمانده نيروی زمينی ارتش در ادامه گفت: آن چيزی که منظور رهبری بوده آن است که ما بايد با تحليل و برنامه ريزی در هر حوزه و سازمانی به گونه‌ای به آن بپردازيم که در پايان سال نتيجه مطلوبی از آن بگيريم.
دادرس با اشاره به وجود اطلاعات انحرافی در فضای مجازی گفت:دشمنان يک دنيای مجازی را برای ما بوجود می آورند و ما نيازمنديم برای آنکه از علوم روز و از آخرين پديده های دنيا اطلاعاتی کسب کنيم، از اين دنيا استفاده کنيم و رابطه ای را با آن داشته باشيم و آنچه به عنوان علم و دانش به بهره بردار واگذار می‌شود به گونه‌ای است که بهره بردار را در يک نقطه مطمئن قرار ندهد، يعنی در ايجاد ارتباطی که صورت می‌گيرد اطلاعات زيادی به کاربر داده می شود. اما آن اطلاعاتی که می تواند کشوری را در يک وضعيت مطمئن قرار دهد آن اطلاعات واگذار نمی شود و هدف های کاذبی ارائه می شود که کاربران در طول مسير احساس رضايت کنند اما به نتيجه مطلوبی دست پيدا نکنند.
وی تصريح کرد:آن زمانی که ما می خواهيم به نقاط کليدی برسيم تا کشور را مقتدر کنيم دنيای غرب آن علوم را به ما نخواهد داد و نمی گويند که اين اطلاعات را به شما نمی دهيم اما ما را در وضعيتی قرار می دهند که هم زمان را از ما بگيرند و هم ما را در مسير انحرافی قرار دهند پس نوآوری فضايی را برای ما ايجاد می کند که از اين دام رهايی پيدا کنيم .
فرمانده نيروی زمينی ارتش گفت:ما در ارتش جمهوری اسلامی به دليل آنکه تدابيرمان را از مقام معظم کل قوا اخذ می‌کنيم مدتی است که به نوآوری رو آورده‌ايم و امروزه پس از ۲۸ سال تحريم ارتش قادر است ۲۰۰ فروند هواپيما را در آسمان نگهدارد، قادريم هواپيمای جنگی و زير دريايی و تمام نيازها و ادوات را خودمان بسازيم، اين فضای عبور کرده از مهندسی معکوس و از الگوهای غربی است که می تواند برای ما اهدافی را ايجاد کند که آن اهداف هيچگاه به ما استقلال نمی دهد.
دادرس با اشاره به تفاوت های ارتش ايران با ارتش کشور های مختلف گفت: امروزه آنچه ما داريم متعلق به خودمان است، امروز ممکن است در کشورهای مختلف تجهيزات بسياری وجود داشته باشد اما اين تجهيزات بنيه دفاعی مناسبی برای آنها ايجاد نمی کند. امروز بيشتر تجهيزات الکترونيکی است و در لحظات بحرانی از سازندگان خود فرمان می گيرد و برای آنها قدرت آفرين و امنيت آفرين نيست، اما امروزه تجهيزات ايران ساخت دست خودمان و در سايه نوآوری وشکوفايی است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند.
وی گفت: اگر کشورهای اسلامی منطقه می توانستند با يکديگر ارتباط داشته باشند تا به يک قدرت واقعی دست پيدا کنند تا زمينه‌ای برای حضور دنيای استکبار برای بردن منابع مسلمانان موجود نباشد تا اين حرفی که توهين به مسلمانان است بيان نشود، که منافع دولت های استکباری در کشورهای ما است. اگر امروزه ما به يکديگر نزديک شويم آرامش و امنيت به ارمغان می آيد، امنيتی که آنها آورده‌اند بمب های ۱۰ تنی است که به عراق و افغانستان منتقل شده است.
دادرس در ادامه با بيان اينکه امروزه کارهای جديدی در ارتش صورت گرفته افزود: امروزه در ارتش سبک و شيوه حرکت دشمنان ما به ويژه آمريکای جهانخوار مورد مطالعه قرار گرفته است، امروزه تاکتيک های ما متناسب با تجهيزات روز دنيا تغيير کرده و رفتار دشمن در عراق وافغانستان و نيز نقاط ضعف و قوت آنها مورد مطالعه قرار گرفته است و نوع وسيله‌ای که ايران نياز دارد متناسب با اين رفتار ها توليد شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فرمانده نيروی زمينی ارتش با اشاره به دستيابی ايران به دانش هسته‌ای گفت:اگر قرار بود دستيابی دانش هسته‌ای در همان فضای مجازی که برای ما ايجاد کرده بودند و از اطلاعاتی که در سايت ها قرار داده بودند باشد، آيا می شد امروزه به آن تکيه کرد؟ خير هرگز اينگونه نبود.
وی در سخنان پيش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به شروع حرکتهای تازه در سال جديد در ارتش جمهوری اسلامی ايران گفت :در سال جديد کار گروه های جديدی را تشکيل داده‌ايم تا در سال جديد به تکليفی که بر دوش ارتش گذاشته شده بهتر عمل کنيم، نيازهای ديگری را تعريف کنيم و ذهن و فکر نيروی متخصص کشور را به کار گيريم تا در سايه آن به مراتب بالای قدرت برسيم.
فرمانده نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران در پايان تحريمها را مؤثر ندانست و خاطر نشان کرد: ما در رژه ۲۹ فروردين نشان داديم که دنيای استکبار اگر تحريم های خود را متوجه جمهوری اسلامی ايران کرد، اين تحريم ها برای ما برکات خوبی داشت، با رژه روز ارتش نشان داديم که تحريم ها کشورمان را به بالاندگی رسانده و آن چيزی را که نياز داريم خودمان می سازيم و مطمئناً بر رفتار های دشمن تأثير گذار است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرمانده نيروی زمينی: تحريم‌ها برای ما برکات خوبی داشت، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016