پنجشنبه 4 مرداد 1386

"وزارت علوم ماموريت يافته تا دانشجويان بازداشت شده در ۱۸ تير را از دانشگاه اخراج کند"، ادوارنيوز

ادوارنيوز: عضو هيئت رييسه شورای تهران تحکيم گفت: وزارت علوم ماموريت يافته تا دانشجويان بازداشت شده در ۱۸ تير را از دانشگاه اخراج کند

ميلاد اسدی با اعلام اين مطلب به خبرنگار ادوارنيوز گفت: متاسفانه بعد از گذشت ۱۶ روز از بازداشت دانشجويان و فعالان دانشجويی در ۱۸ تيرماه ، وزير علوم و مجموعه وزارت علوم ماموريت يافته اند تا سخنان سخنگوی قوه قضاييه مبنی بر غير دانشجو بودن بازداشت شدگان را محقق سازند و از اينرو احتمالا در روزهای آينده هم شاهد تکذيبيه هايی از ساير دانشگاههای کشور مبنی بر غير دانشجو بودن تعدادی از بازداشت شدگان خواهيم بود.

اسدی با هشدار نسبت به اين رويه گفت: چگونه است که بعد از گذشت ۱۶ روز از اعلام اخبار بازداشتها ناگهان وزير علوم و دانشکده محل تحصيل دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم محمد هاشمی و بهاره هدايت به خاطر می آورند که بازداشت شدگان دانشجو نيستند؟ اسدی گفت: آقای هاشمی و خانم هدايت از نظر قوانين دانشگاهی دانشجو محسوب می شوند اما مجموعه وزارت علوم ماموريت اخراج آنها را با يافتن بهانه های مختلف يافته است.

ميلاد اسدی با اشاره به اخراج مهدی امينی زاده و پيمان عارف، دانشجويان در حال تحصيل در مقطع فوق ليسانس با استناد به عدم صلاحيت توسط کميسيون گزينش استاد و دانشجو گفت:
۳ تن از بازداشت شدگان از جمله آقايان مهدی عربشاهی و علی وفقی دو عضو ديگر شورای مرکزی تحکيم و مجتبی بيات در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصيل هستند و ما از هم اکنون نسبت به محروميت از تحصيل ايشان توسط وزارت علوم هشدار می دهيم

اسدی تاکيد کرد: اگر اين عملکرد وزارت علوم تکرار انقلاب فرهنگی نيست پس چه نام ديگری دارد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دانشگاههای کشور در حال حاضر به جای آنکه پيگير وضعيت دانشجويان بازداشت شده خود باشند برای حذف انها از دانشگاه خود تلاش می کنند.

اسدی با اشاره به سخنان وزير علوم مبنی بر عنايت و پشتيبانی وزارت علوم از دانشجويان بازداشت شده دانشگاه اميرکبير گفت:شکنجه و آزار و اذيتهای اعمال شده به اين دانشجويان که در نامه خانواده های آنان به رييس قوه قضاييه افشا شد، ظاهرا بخشی از همين عنايات وزارت علوم به اين دانشجويان بوده است.

اسدی در پايان تصريح کرد: نحوه برخورد وزارت علوم با بازداشتهای دانشجويی به قدری تاسف بار است که هر ناظر بی طرفی هم به اشتياق مسئولان اين وزارتخانه برای برخورد و اخراج دانشجويان منتقد صحه می گذارد.

Copyright: gooya.com 2016