جمعه 6 اردیبهشت 1387

تاکيد دوباره وزير علوم دولت احمدی نژاد بر لزوم بازنگری در منابع علوم انسانی دانشگاهها به دليل غربی بودن مفاهيم آن، ادوار نيوز

ادوارنيوز: وزير علوم برای چندمين بار بر عزم دولت نهم مبنی بر بازنگری جدی در دروس علوم انسانی برای ايجاد رويکردی اسلامی در آنها تاکيد کرد.
به گزارش ايسنا زاهدی با اشاره به اينکه بيشتر علوم انسانی از منابع غربی تامين می شوند گفته است: بيشتر مواد اوليه علمی در حوزه علوم انسانی در دانشگاه‌ها از منابع غربی تامين می‌شود که بايد شرايطی ايجاد شود که بتوان از انديشه‌های مطرح شده در قرآن، احاديث و بزرگان دين در اين حوزه نيز استفاده کرد و بر اساس آن مباحث علمی را با رويکردی انطباقی مطرح کرد.

وی افزود: چرا نبايد در مباحث روانشناسی و روانکاوی از شيوه‌های الهی تبعيت کنيم.

به گفته وی، تدوين و طراحی دوره‌های دکترای تخصصی در حوزه علوم انسانی،‌ جذب هيات علمی و تامين مدرسين مورد نياز و استفاده از توان بالفعل اعضای دانشگاه‌های کشور از جمله نيازهای کشور در اين حوزه است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: بايد يک جمعيت دانشگاهی علمی پشت سر اين بازنگری قرار گيرند تا در صورت اجرايی شدن همه به آن باور داشته باشند.

با بيان اينکه اولين حرکت در بازنگری در حوزه اقتصاد انجام شده است، گفت: متاسفانه در مورد تربيت مدرسين معارف اسلامی در دانشگاه‌ها نيز غفلت شده که البته فعاليت‌هايی نيز در اين باره صورت گرفته و دانشگاه تربيت مدرس معارف اسلامی نيز در قم راه اندازی و چند دوره دکترای معارف نيز در دانشگاه ها ايجاد شده اند.

Copyright: gooya.com 2016